19 مارس 2024 - 04:19
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی:

خواهان ثبت جهانی دارابگرد و تنگه رغز هستیم

28 ژانویه 2023 - 19:00 dsfr.ir/e37ej

خواهان ثبت جهانی دارابگرد و تنگه رغز هستیم
میثم رودکی
تنگه رغز در شهرستان داراب

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: میراث فرهنگی دارابگرد و همچنین میراث طبیعی تنگه رغز به عنوان دو اثر مستعد ثبت جهانی هستند که لازم است اقدامات لازم برای ثبت جهانی این دو اثر انجام شود.

به گزارش «دنیای سفر» محمدجواد عسکری روز شنبه در حاشیه بازدید میدانی از پروژه های جهانی دارابگرد و تنگه رغز که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شد، افزود: هدف از این بازدید بررسی میدانی پروژه های مطالعاتی و باستان شناسی مربوط به میراث فرهنگی دارابگرد و همچنین میراث طبیعی تنگه رغز به عنوان دو اثر مستعد ثبت جهانی است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش داریم تا با برنامه ریزی نسبت به حوزه های تخصصی میراث فرهنگی بتوانیم زیرساخت های لازم و شرایط مناسبی را برای جذب گردشگر داخلی و خارجی برای شهرستان تاریخی داراب نیز فراهم نماییم.

در این بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از استقبال گرم مردم شهرستان داراب با حضور معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و همچنین فرماندار و مدیران شهرستانی از پروژه های مختلف داراب بازدید کرد.

به گزارش «دنیای سفر»؛ سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز به منظور بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان های فسا و داراب وارد فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز شد و مورد استقبال رسمی استاندار فارس قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفری یک روزه، از ظرفیت ها و پروژه های گردشگری این شهرستان ها بازدید خواهد داشت.

ضرغامی در سفر به شهرستان داراب از شهر تاریخی دارابگرد، تنگ رغز، خانه سوخکیان و آثار شاخص این شهرستان بازدید خواهد داشت. وی همچنین با حضور در شهرستان فسا از بافت تاریخی روستای نوبندگان، موزه شهرستان فسا و خانه سلیمان پور بازدید خواهد کرد.

گفتنی است؛ شهر داراب در ۲۵۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

1