18 آوریل 2024 - 05:43
با دستور رئیس جمهور؛

کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی واگذار شد

27 ژانویه 2023 - 14:00 dsfr.ir/9a54x

کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی واگذار شد
عابد قاسمی
کاروانسرای شاه عباسی سمنان

استاندار سمنان گفت: با دستور رئیس جمهور بعد از سال ها انتظار، کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی واگذار شد.

به گزارش «دنیای سفر» سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، از واگذاری کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی با دستور رئیس جمهور و مطالبه مردم سمنان در سفر اول حجت الاسلام رئیسی به سمنان خبر داد و بیان کرد: این اقدام بالاخره در سمنان محقق شد تا بتوان از کاروانسرای مذکور که سابقاً زندان بود بهره برداری گردشگری شود.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا سال های سال در اختیار سازمان زندان ها قرار داشت، افزود: رئیس جمهور بعد از ۳۰ سال انتظار مردم سمنان، واگذاری این کاروانسرای شاه عباسی را روز گذشته امضا کرد تا به این وعده دولت نیز جامه عمل پوشانده شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه این بنای ارزشمند ۴۰۰ سال قدمت دارد و در دوران صفویه ساخته شده است، گفت: این بنا طی چهار دهه اخیر به عنوان زندان مرکز استان استفاده می شد که خوشبختانه آزادسازی صورت گرفته و از سال ۹۹ زندان سمنان نیز به مکان دیگری منتقل شده است.

هاشمی با بیان اینکه آزادسازی این کاروانسرا از جمله مطالبات مردم بود که مورد توجه دولت مردمی قرار گرفت، بیان کرد: انتقال بهره بردار این کاروانسرا از مجموعه قوه قضائیه و سازمان زندان ها به میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری می تواند در ارتقای بهره وری این مکان ارزشمند مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه به زودی کاروانسرا مرمت خواهد شد، بیان کرد: بیش از سه درصد آثار ثبت شده کشور در استان سمنان وجود دارد که شامل ۸۹۶ اثر ملی می شود و این نشان می دهد که این استان از لحاظ گردشگری تا چه میزان توان و ظرفیت دارد.

1