29 مارس 2024 - 02:48

فرش قرمز مصری ها برای چینی ها

23 ژانویه 2023 - 23:00 dsfr.ir/v1177

فرش قرمز مصری ها برای چینی ها
xinhuanet.com
گردشگران چینی در مصر

همزمان با تعطیلات سال نوی چینی، گردشگران این کشور بزرگ آسیایی برای نخستین بار از آغاز همه گیری کرونا، وارد مصر شدند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از شینهوا، «غاده شلبی» معاون وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر در مراسم استقبال از گروه توریستی چینی در فرودگاه بین المللی قاهره، با خوشامدگویی به گردشگران چینی، ابراز امیدواری کرد که گروه های گردشگری چینی بیشتری به این کشور وارد شوند.

«شلبی» با تاکید بر توجه مصر به سلامت و ایمنی گردشگران، گفت که تمام کارگران در تمامی هتل ها و تاسیسات توریستی مصر واکسینه شده و بر اساس بالاترین استانداردهای بهداشتی و ایمنی آموزش دیده اند.

او همچنین افزود: گردشگران چینی، بسیاری از محصولات چینی را در مصر پیدا خواهند کرد که باعث می شود احساس کنند در خانه خود هستند.

«یحیا زکریا» رییس هلدینگ «EgyptAir» نیز از ورود نخستین گروه از گردشگران چینی به مصر استقبال کرد و گفت: هم مصر و هم چین به تمدن های باستانی تاریخی خود می بالند.

به گفته او، تعداد پروازهای هفتگی بین مصر و چین از ماه مارس به ۱۳ پرواز افزایش می یابد؛ هفت پرواز به شهر جنوبی گوانگژو، سه پرواز به شهر هانگژو در شرق و سه پرواز به پکن.

«لیائو لیچیانگ» سفیر چین در مصر نیز از استقبال گرم دولت و ملت مصر از گردشگران چینی تشکر کرد و دوستی همیشگی بین دو کشور را آرزو کرد و افزود: اعتقاد بر این است که در آینده نزدیک تعداد گردشگران و پروازهای چینی به مصر به سطح قبل از همه گیری کرونا بازگردد.

چین در سال های پیش از همه گیری کرونا، چهارمین منبع بزرگ گردشگران در مصر بود.

در سال ۲۰۱۹، مصر از ۱۳.۱ میلیون گردشگر میزبانی کرد و درآمدهای گردشگری این کشور به رکورد ۱۳.۰۳ میلیارد دلار رسید، اما با آغاز همه گیری کرونا در چند سال گذشته، این صنعت به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

بر اساس گزارش آژانس آمار رسمی مصر، در نیمه اول سال ۲۰۲۲، حدود ۴.۹ میلیون گردشگر از مصر بازدید کردند که نشان دهنده افزایش ۸۵.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ است.

دولت چین اخیرا به سیاست طولانی مدت «کووید صفر» پایان داده و از آن زمان شاهد یک انفجار در موارد مبتلا به کرونا بوده است. تغییر در سیاست چین، شامل پایان دادن به قرنطینه اجباری برای ورود و از سرگیری صدور ویزا است که به هجوم ناگهانی توریست های چینی برای رزرو سفرهای خارجی منجر شده است.

1