29 مارس 2024 - 13:51
معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد

کاهش شدید ورود مسافر به مشهد در پی برودت هوا

19 ژانویه 2023 - 06:00 dsfr.ir/154jq

کاهش شدید ورود مسافر به مشهد در پی برودت هوا
میثم رودکی
بارش سنگین برف و برودت هوا در مشهد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت : در این روزهایی که مشهد با برودت شدید هوا روبرو بوده است، به شدت با کاهش ورود زائر و مسافر روبرو بوده ایم.

به گزارش «دنیای سفر» حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در گفت و گو با ایسنا در خصوص تعطیلی واحدهای اقامتی در مشهد اظهار کرد: حدود ۱۰۰ واحد اقامتی در مشهد جهت صرفه‎ جویی در مصرف گاز با رضایت مالکان شان تعطیل شد که شامل ۳۰ هتل، ۲۹ هتل آپارتمان و ۲۷ مهمان پذیر می شود.

وی افزود: برای بازگشایی این واحدهای اقامتی تا زمانی که شرایط آب و هوایی بهبود پیدا کند منتظر تدابیر ستاد انرژی خراسان رضوی هستیم. همچنین مقرر شده است هتل هایی که امکان استفاده از سوخت دوم را دارند با تامین گازوئیل توسط شرکت نفت فعالیت خود برای میزبانی از زائران را ادامه دهند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بحث، حفظ جان مردم است. نمی توانیم بگویم که زائر در سرمای مشهد یخ بزند و بگوییم مسئولیتی نداریم و یا اینکه در مشهد هتل ها را گرم نگه داریم آن وقت مردم تربت جام و روستاها از گاز محروم باشند؛ چراکه این وظیفه انسانی و اسلامی همه ما است.

گنابادی نژاد ادامه داد: طبیعتا اگر این هتل ها از بیمه های مرتبط برخوردار باشند، می توانند ضرر چند روز تعطیلی خود را جبران کنند؛ اما اگر تعطیلی های هتل ها ادامه یابد، برای جبران ضرر این تعطیلی ها کمک های جداگانه ای به آن ها خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که با این چند روز تعطیلی زمینه ورشکستگی هتل ها رقم نخورد. سال ۱۴۰۱ سال خوبی برای واحدهای اقامتی مشهد بوده است. پس از این نیز بهتر خواهد شد. اگر برودت هوا ادامه پیدا کند برای جلوگیری از ضرر و زیان های ناشی از آن باید با توجه به راهکارها و ظرفیت های قانونی به صرفه جویی در مصرف گاز کمک کنیم.

گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: در این روزهایی که مشهد با برودت شدید هوا روبرو بوده است، به شدت با کاهش ورود زائر و مسافر روبرو بوده ایم.

1