28 مارس 2024 - 15:13
وزیر گردشگری در حاشیه جلسه دولت:

رقم بودجه عمرانی میراث فرهنگی اصلاح می شود

18 ژانویه 2023 - 10:30 dsfr.ir/oq7xf

رقم بودجه عمرانی میراث فرهنگی اصلاح می شود
ایرنا
بازدید وزیر میراث فرهنگی از محوطه جهانی پرسپولیس

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امسال به دلیل محدودیت منابع کشور رقم بودجه عمرانی دچار تغییر شده که با تأکید رئیس جمهوری پس از ارائه گزارش من، قرار است با پیگیری سازمان مدیریت و ارتباط با مجلس این رقم اصلاح شود.

به گزارش «دنیای سفر»، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از کارهایی که برای رونق گردشگری انجام دادیم طراحی و ارائه بسته های سرمایه گذاری است.

وی افزود: یعنی در سراسر کشور موقعیت های خوب گردشگری که وجود دارد هم به صورت بی نام هم به صورت صرفاً شناسایی و معرفی این بسته ها معرفی شده و سرمایه گذارانی که می خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند می توانند پروژه هایی را انتخاب کنند که همه مطالعات اولیه، مجوزهای لازم و هماهنگی با دستگاه های مختلف انجام شده و بدون بروکراسی های مرسوم می توانند سرمایه گذاری کنند.

ضرغامی ادامه داد: بخشی از این ها کاملاً آماده و بی نام است و سرمایه گذاران فقط اسمشان را وارد می کنند و صاحب پروژه می شوند و برخی هم فقط توصیه ماست که شناسایی و معرفی کردیم اما این تضمین را می دهیم که وقتی انتخاب کردند با کمک ما بتوانند سایر موارد قانونی را پیگیری و سرمایه گذاری کنند.

وزیر گردشگری در پاسخ به پرسشی درباره آمار ورود گردشگران خارجی به کشور در سال جاری، گفت: مقداری درباره مسائل مختلف جاری در کشور، روند ورود گردشگر دچار اشکال شده اما جمع بندی سالیانه که میانگین علمی درست تری است اعلام خواهد شد.

وی درباره اعتبار بخش عمرانی وزارت گردشگری، اظهار کرد: سال گذشته اعتبار این بخش خوب بود و دوبرابر میانگین رشد دولت بود اما امسال به دلیل محدودیت منابع کشور این رقم دچار تغییر شده که با صحبتی که با آقای رئیس جمهوری کردم قرار است با پیگیری سازمان مدیریت و ارتباط با مجلس این رقم اصلاح شود.

ضرغامی تاکید کرد: با توجه به اهمیت حوزه عمرانی در میراث فرهنگی و امر مرمت ها که در برخی موارد پایداری خود سازه ها با مشکلاتی روبه رو است، اعتبار بیشتر و فوریت فراوانی نیاز دارد و با گزارشی که در هیئت دولت ارائه کردم و تأکید رییس جمهوری قرار شد مواردی به عنوان اصلاح به مجلس ارائه شود.

1