29 مارس 2024 - 16:33
معاون گردشگری:

سفر از ۵۰ کشور به ایران بدون روادید امکان پذیر می شود

10 ژانویه 2023 - 09:00 dsfr.ir/pl5hq

سفر از ۵۰ کشور به ایران بدون روادید امکان پذیر می شود
میثم رودکی
گردشگران خارجی در فرودگاه مهرآباد تهران

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: درباره لغو روادید سفر به ایران برنامه جامعی را تهیه کردیم و با توجه به پیشنهادی که به دولت داده شد حدود ۵۰ کشور مد نظر ما است.

به گزارش «دنیای سفر» علی اصغر شالبافیان اظهار کرد: موافقت نامه لغو روادید گروهی با روسیه به امضا رسیده بود اما به جهت موضوعات بیماری کرونا به تاخیر افتاد.

وی افزود: از آبان ماه پارسال که موضوع صدور مجدد روادید گردشگری در دستور کار قرار گرفت آمادگی خود را برای تشکیل کارگره مشترک اعلام کردیم، طرف روسی به جهت کرونا دغدغه هایی داشت، در اواخر شهریور ۱۴۰۱ با حضور طرف روسی در ایران ابعاد فنی لغو روادید گروهی بررسی و پیشنهاد کمیته مطرح شد.

معاون گردشگری کشور تاکید کرد: پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی از طرف وزارت امور خارجه به طرف روسی داده شد و ما منتظر پاسخ طرف روسی برای نهایی شدن موضوع هستیم.

شالبافیان گفت: البته در خصوص لغو روادید برنامه جامعی را تهیه کردیم و با توجه به پیشنهادی که به دولت داده شد، تعداد کشورهایی که مد نظر ما هستند، حدود ۵۰ کشور است که عمدتا کشورهای همسایه و کشورهایی که دارای بازارهای رشد در گردشگر فِرستی هستند توسط وزیر میراث فرهنگی به وزارت امور خارجه داده شده و در حال بررسی برای امکان اجراست.

معاون گردشگری همچنین در مورد ثبت نام کشورهای در نمایشگاه گردشگری از ثبت نام برخی کشورها خبر داد و گفت: تا پایان ثبت نام امیدواریم کشورهای بیشتری ثبت نام کنند تا آمارهای قطعی اعلام شود.

1