17 آوریل 2024 - 06:45

جاذبه های گردشگری بوتان

6 ژانویه 2023 - 09:00 dsfr.ir/8l2bw

جاذبه های گردشگری بوتان
گردشگری بوتان
معابد از مهم ترین جاذبه های گردشگری بوتان هستند

بوتان سرزمین اصلی لبخندهاست. این کشور مبتنی بر شادی و انسجام اجتماعی است و در حالی که هنوز گرفتن ویزا و مجوز برای سفر به آن دشوار است، گنجینه هایی که در انتظار هستند واقعا باعث می شوند که ارزش این همه زحمت را داشته باشد.

به گزارش «دنیای سفر» در شرق بوتان، روستاهای سر به فلک کشیده بین ابرها و قله های قدرتمند هیمالیا پنهان می شوند. در غرب، شهرها کف دره را با دزونگ های سفید رنگشده می پوشانند. در همین حال، آثار بودایی توتمیک و مکان های مورد احترام گوروهای باستانی را می توان در تپه ها یافت، صومعه های مرتفع در قله ها و مسیرهای پیاده گردی آنقدر شگفت انگیز هستند که به سختی باور می کنید که واقعی باشند. بنابراین مهم نیست که فرد فرهنگی، عاشق تاریخ یا فقط یک ماجراجوی نوپایی باشید که به دنبال یکی از نقاط کمتر دیده شده جهان می گردید، می توانید مطمئن باشید که بوتان زیبا شما را راضی خواهد کرد.

بهترین مکان های دیدنی بوتان

 

تکتسنگ

اتاق های خیره کننده صومعه تکتسانگ، که مستقیما در ارتفاعات عمودی کوه های بوتان در شمال شهر جذاب پارو قرار دارند، شاید بیشترین مکان های افسانه ای و مناسب برای عکاسی را در کل هیمالیا داشته باشند.

این مکان برای اولین بار در اواخر قرن هفدهم ساخته شد و مکانی افسانه ای را نشان می دهد که گورو پادماسامباوا در آن به مدت سه سال تمام مدیتیشن کرده است.

امروزه گورو محترم به عنوان حامی بوتان و شخصیتی که بودیسم را به این کشور آورده است مورد ستایش قرار می گیرد.

بازدیدکنندگان به این مکان می آیند و این داستان جذاب را بین صومعه های مستقر بررسی می کنند.

پارو

پارو در قلب درهای وسیع در انتهای غربی هیمالیای بوتان واقع شده است. مکانی زیبا که جاده های آسفالت شده و کلبه های نیمه چوبی رنگ آمیزی شده آن، ساخت و ساز مدرن آن را تکذیب می کند. پارو عمدتا در دهه ۱۹۸۰ با تمام کارها مطابق با معماری سنتی منطقه بازسازی شد.

این ارگ بزرگ با دیوارهای چوبی یکی از بهترین نمونه های معماری نظامی - مذهبی در کشور است. بالای آن جایی است که مسافران موزه ملی بوتان را می بینند که در یک برج دیده بانی قدیمی بر روی تپه پنهان شده است.

تیمفو

تیمفو که در میان پیچ و خمهای رودخانه رایداک در شکاف کوچک خود در وسط هیمالیا غربی بوتان قرار دارد، مکانی برای کنجکاوی است.

تیمفو با معابد و مجتمع های صومعه های باستانی، جذابیت بودایی دیرینه ای را در خود جای داده است، در حالی که ورود اخیر ترافیک موتوری و تجارت مدرن به آن انرژی و طعم یک پایتخت جدید را می دهد.

جاکار

جاکار در میان دره غیرممکن چوکور زیبا قرار دارد، منطقه ای که به خاطر مناظر وسیع جنگل های صنوبر و تپه های آلپ به عنوان سوئیس کوچک شناخته می شود.

یک مرکز مذهبی و دروازه ای به زیبایی های شرقی منطقه بوم تانگ، مملو از صومعه های زیبای سفیدکاری شده است.

بر فراز شهر، جاکار دزونگ بزرگ که نمایانگر یکی از بزرگترین صومعه های مستحکم در کشور است قرار دارد.

پوناخا

پوناخا که با دره های وسیع شالیزار و تراس های کشاورزی احاطه شده است، حدود سه ساعت با ماشین تا تیمفو فاصله دارد.

هر مسافری که به اینجا می رسد، در اعماق قلب رشته کوه هیمالیا، به مجموعه عظیم کاخ شادی بزرگ کشیده می شود.

این یکی از نمادین ترین ساختمان ها در تمام بوتان و اقامتگاه زمستانی نظم ملی بودایی آن ها است. اطراف این مکان دهکده های سنتی کشاورزان مانند شهر خشتی و مسحورکننده ریتشا وجود دارد.

1