20 آوریل 2024 - 18:38

هجوم گردشگران چینی به کشورهای آسیایی

4 ژانویه 2023 - 21:20 dsfr.ir/nq0d8

هجوم گردشگران چینی به کشورهای آسیایی
capgemini.com
هجوم گردشگران چینی به کشورهای آسیایی

گردشگران چینی در پی لغو بسیاری از محدودیت های کرونایی در کشورشان، به سمت کشورهای آسیایی هجوم آورده اند؛ در حالی که بسیاری از کشورها به دلیل افزایش دوباره آمار کرونا در چین، قوانین محدودکننده ای را برای ورود آنان اعمال کرده اند.

به گزارش «دنیای سفر»، کشورهای آسیایی در حال آماده شدن برای هجوم گردشگران چینی به کشورهای خود هستند؛ چراکه بسیاری از محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی که مانع از انجام سفر چینی ها می شد، لغو شده است. هرچند که برخی از کشورها در راستای افزایش دوباره آمار کرونا در چین، قوانین محدودکننده ای را وضع کرده اند.

دولت چین چندی پیش قانون الزام قرنطینه گردشگران هنگام بازگشت به چین را از 8 ژانویه لغو و اعلام کرده است که مسافران دیگر نیازی به قرنطینه شدن هنگام بازگشت به خانه را ندارند.

بر اساس آمار موجود، گردشگران چینی آورده ای بالغ بر 255 میلیارد دلار را وارد چرخه اقتصادی کشورهای آسیایی می کردند که این مبلغ هنگفت در طول همه گیری کرونا به طور کامل متوقف شد و خلأ بزرگی را در صنعت گردشگری کشورهای آسیای به وجود آورد؛ چراکه چین به عنوان بزرگترین منبع گردشگرفرست و بازار اصلی کشورهایی توریست پذیری همچون تایلند و ژاپن است.

داده های VariFlight نشان می دهد که پروازهای ورودی و خروجی به چین تنها به 8 درصد از تعداد پروازها نسبت به قبل از همه گیری ویروس کرونا رسیده است؛ با این حال شرکت های هواپیمایی درصدد افزایش ظرفیت ناوگان هوایی هستند، چراکه هنوز تعداد پروازها به دلیل ابقای برخی از محدودیت های کرونایی کم است.

با این حال خطوط هوایی مالزی و ویتنام اعلام کرده اند که امیدوارند تا ژوئن 2023 تعداد پروازهای چین به مقصد کشورشان به همان میزان قبل از همه گیری کرونا باز گردد؛ این در حالی است که تعداد پروازها بین چین و کشورهای سنگاپور و استرالیا که به نوعی بخش عمده ای از بازار گردشگری خود را مدیون چینی ها هستند، به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا کاهش داده اند.

چشم انداز هجوم چینی های ثروتمند به خیابان های خرید در سراسر جهان باعث افزایش سهام لوکس در این هفته شد؛ زیرا چین 21 درصد از 350 میلیارد یورو (371.92 میلیارد دلار) بازار کالاهای لوکس جهان را در اختیار دارد. از آنجایی که تعطیلات سال نو که معمولاً یک دوره اوج سفر برای گردشگران چینی است و از 21 ژانویه آغاز شده است، برخی از مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری در حال آماده شدن هستند.

با این حال ژاپن به دلیل گسترش دوباره ویروس کرونا و افزایش میزان مرگ و میر در چین رفتار محتاطانه ای در پیش گرفته و قوانین محدود کننده از جمله لزوم ارائه آزمایش منفی کووید و لزوم قرنطینه شدن گردشگران چینی به مدت 7 روز تحت اقدامات مرزی در صورت مثبت شدن آزمایش کووید را وضع کرده که قوانین مذکور از 30 دسامبر اجرایی شده است.

علاوه بر ژاپن، ایالات متحده آمریکا نیز آزمایش های مربوط به کووید را برای گردشگران چینی الزام کرده است. افزون بر آن نیز کشورهای همچون هند، ایتالیا، تایوان، فیلیپین، انگلیس و فرانسه نیز قوانین مشابهی را جهت ورود گردشگران چینی به کشور خود اعلام و ورود آنان را به نوعی محدود کرده است.

در این میان کشورهایی از جمله استرالیا، آلمان، تایلند و ....هیچگونه محدودیت و ممنوعیت را برای مسافران چینی اعمال و اعلام نکرده اند.

کشور ویتنام که تاکنون و از زمان همه گیری ویروس کرونا صدور ویزای توریستی را برای مسافران چینی متوقف کرده است، احتمال داده است که از سه ماه دوم سال 2023 پذیرای گردشگران چینی باشد.

جیمز شن؛ مدیر کل آژانس تورهای Odyssey Travel مستقر در ملبورن، با استناد به قیمت های بالای هزینه سفر هوایی چین به استرالیا، هرگونه امید به بازگشت دوباره به قبل از همه گیری کرونا را در تعطیلات سال نو رد کرده و گفته است: مطابق با مشاهدات و بررسی ها گمان می رود بازگشت به دوران قبل از همه گیری در ژوئن یا ژوئیه سال آینده محقق خواهد شد.

1