28 مارس 2024 - 19:28

عربستان برای گردشگران پیست اسکی می سازد

28 دسامبر 2022 - 21:00 dsfr.ir/bd6uy

عربستان برای گردشگران پیست اسکی می سازد
visitsaudi.com
بارش برف در مناطق کوهستانی عربستان

با بارش برف در مناطق کوهستانی عربستان، مقامات گردشگری این کشور در فکر ایجاد پیست اسکی در فاصله ۸۰۰ کیلومتری تا شهر مدینه برای جذب گردشگران هستند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از عربین بیزنس، فصل برف در عربستان سعودی با بارش های سرد زمستانی که کوهستان های الوز در استان تبوک را در بر گرفت، آغاز شده است و گردشگران از سراسر منطقه و همچنین ساکنان این کشور را برای دیدن کوه های سفیدپوش به خود جذب کرده است.

کوه های الوز در منطقه شمالی عربستان سعودی و در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر و با ۱۲ ساعت رانندگی از جده فاصله دارد.

سخنگوی مرکز ملی هواشناسی منطقه شمال عربستان گفت: بارش برف در منطقه شمالی کشور به ویژه کوه های الوز و مناطق مجاور آن به دو عامل اصلی عمق و حرکت فرورفتگی های قطبی و وجود رطوبت مناسب بستگی دارد.

بارش برف در نواحی شمال غربی الکان و کوه الوز غیرمعمول نیست، با این حال، برف به ندرت به جنوب استان تبوک، جایی که کوه های حرّه قرار دارند، می رسد.

عربستان قصد دارد گردشگری کوهستان را با یک پیست اسکی در شمال غرب کشور متحول کند و پروژه شهر بزرگ و بلندپروازانه «نئوم» نیز شامل شامل پیست اسکی خواهد بود که قرار است تا سال ۲۰۲۶ ساخته شود و در سال ۲۰۲۹ میزبان بازی های زمستانی آسیایی خواهد بود.

مقام های عربستان سعودی قصد دارند با کمک «راهبرد گردشگری ملی» سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر را تا پایان این دهه به کشورشان جذب کنند. یکی دیگر از اهداف این پروژه ایجاد مشارکت ۱۰درصدی صنعت گردشگری در تولیدات ناخالص داخلی این کشور است که از نظر اقتصادی به درآمد ناشی از فروش نفت متکی است.

در ماه نوامبر، وزیر گردشگری عربستان در جریان نشست شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد که این کشور تا سال ۲۰۳۰ فرصت های سرمایه گذاری به ارزش ۶ تریلیون دلار را در حوزه سفر و گردشگری ایجاد خواهد کرد.

مقام های عربستان سعودی در راستای «راهبرد گردشگری کشور»، توسعه چندین پروژه مختلف را آغاز کرده اند که از جمله آن ها به پروژه «نئوم» (NEOM) می توان اشاره کرد که یک کلان شهر با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلار است. مقام های این کشور امیدوارند «نئوم» به یک قطب گردشگری جهانی تبدیل شود.

1