25 آوریل 2024 - 15:11

سفر به کدام کشورها برای ایرانیان راحت تر است؟

27 دسامبر 2022 - 08:50 dsfr.ir/qt6km

سفر به کدام کشورها برای ایرانیان راحت تر است؟
shutterstock.com
سفر به کدام کشورها برای ایرانیان راحت تر است؟

سفرهای خارجی می توانند انسان را با دیگر فرهنگ ها و جوامع آشنا کنند و لحظات خاطره انگیزی را رقم بزنند. یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب مقصد، راحتی سفر است. مواردی مانند شرایط ویزا، ارزش پول، هزینه رزرو هتل خارجی و ... در راحتی سفر تأثیرگذار هستند. در این مطلب قصد داریم بدانیم سفر به کدام کشورها برای ایرانیان راحت تر است؟

عواملی که در راحتی سفر تأثیرگذار هستند

در ابتدا باید ببینیم چه عواملی باعث می شوند سفر به یک کشور را راحت بدانیم.

شرایط ویزا

یکی از مواردی که برای ما ایرانیان در راحتی یک سفر تأثیر زیادی دارد، شرایط ویزای آن کشور است. اخذ ویزا از برخی کشورها بسیار دشوار خواهد بود و به تضمین های زیادی نیاز دارد. اما در عوض، برای سفر به برخی کشورها نیازی به ویزا برای ایرانیان نیست. یکی از این کشورها، ترکیه است. برای سفر به ترکیه می توانید از طریق فلای تودی بلیط هواپیما تهران استانبول را تهیه کنید.

ارزش واحد پول کشور مقصد

یکی دیگر از موارد دخیل در راحتی سفر، ارزش واحد پول کشور مقصد است. با توجه به ارزش پایین واحد پول ایران، سفر به برخی کشورها بسیار گران تمام می شود. اما کشورهایی هستند که مسافرت به آن ها از نظر اقتصادی راحت تر است. به عنوان نمونه می توان به گرجستان یا ارمنستان اشاره کرد.

مسافت

یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر در راحتی سفر، بعد مسافت است. فاصله زیاد باعث می شود، ساعت های طولانی در راه باشیم و این نکته علاوه بر تحمیل هزینه بیشتر، باعث خستگی نیز می شود. به همین دلیل بوده که در پاسخ به این سؤال که سفر به کدام کشورها برای ایرانیان راحت تر است؟ باید به سراغ کشورهایی رفت که فاصله زیادی با ایران نداشته باشند. کشور امارات و شهر دبی از این نظر، یک مقصد ایده آل است. بلیط رفت و برگشت دبی را می توانید از سامانه فلای تودی رزرو کنید.

کشورهایی که سفر به آنها برای ایرانیان راحت است

با توجه به موارد ذکر شده، حال می خواهیم بدانیم سفر به کدام کشورها برای ایرانیان راحت تر است؟

ترکیه 

شاید بتوان گفت ترکیه راحت ترین کشور برای سفر ایرانیان است. برای رفتن به کشور ترکیه نیازی به ویزا نیست. از نظر ارزش واحد پولی و مسافت نیز شرایط ترکیه برای ایرانیان مناسب هستند. در سفر به ترکیه می‌توان تجربه‌های لذت بخشی مثل چشیدن طعم غذاهای محلی، قدم‌زدن در ساحل، حمام آفتاب و شنا را به دست آورد. همچنین بازدید از اماکن تاریخی و دیگر جاذبه های توریستی این کشور نیز خالی از لطف نیست. برای رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول می توانید به سامانه فلای تودی مراجعه کنید.

مالزی

کشور مالزی نیز جزء کشورهایی محسوب می شود که سفر به آن برای ایرانیان راحت است. هزینه سفر به مالزی با تور، بسیار مناسب خواهد بود. این کشور از آب و هوای معتدل و بارانی همراه با طبیعتی بکر و سرسبز برخوردار است که می‌تواند سفر شما را خاطره انگیز و زیبا کند. مالزی خاستگاه قومیت های گوناگونی است؛ از مالایی گرفته تا هندی و چینی. از طریق فلای تودی علاوه بر بلیط سفر، می توانید رزرو هتل خارجی را نیز انجام دهید.

گرجستان

در جواب این سؤال که سفر به کدام کشورها برای ایرانیان راحت تر است؟ می توانیم به کشور گرجستان نیز اشاره کنیم. گرجستان فاصله چندانی با ایران ندارد و ارزش واحد پول آن نیز چندان بالا نیست. این کشور زیبا از آب و هوای مناسبی برخوردار است و یک مقصد ایده آل برای ایرانیان محسوب می شود. دو شهر مهم و پرتردد گرجستان، تفلیس و باتومی هستند. هزینه بلیط سفر به گرجستان با توجه به این که بلیط های چارتری زیادی در این مسیر پروازی وجود دارند، چندان گران نیست. برای تهیه بلیط گرجستان و همچنین بلیط سایر کشورها مانند بلیط هواپیما تهران استانبول و بلیط رفت و برگشت دبی فقط کافی است به فلای تودی مراجعه کنید.

ارمنستان

کشور ارمنستان نیز یکی دیگر از کشورهایی محسوب می شود که سفر به آن برای ایرانیان راحت است. برای رفتن به این کشور همسایه نیازی به ویزا نخواهید داشت. ارمنستان، طبیعت و فرهنگ زیبایی دارد و همواره مقصد سفرهای ایرانیان زیادی بوده است. برای رزرو هتل خارجی می توانید از سامانه فلای تودی کمک بگیرید.

دبی / امارات

یکی دیگر از شهرهایی که همواره مقصد سفرهای ایرانیان بوده، شهر دبی است. دبی با توجه به سرمایه گذاری های فراوانی که در صنعت گردشگری انجام داده، خود را تبدیل به یکی از قطب های مهم گردشگری در خاورمیانه کرده است. سازه های مدرن و زیبا و امکانات تفریحی دبی شهرت جهانی دارند. برای سفر به امارات می توانید بلیط رفت و برگشت دبی را از سامانه فلای تودی تهیه کنید.

جمع بندی

از فاکتورهای تأثیرگذار در راحتی سفر به یک کشور، می توان به شرایط ویزا، ارزش واحد پول و میزان مسافت اشاره کرد. اکثر افراد با توجه به این عوامل، مقصد سفرهای خود را انتخاب می کنند. حال اگر بخواهیم بگوییم سفر به کدام کشورها برای ایرانیان راحت تر است؟ می توانیم ترکیه، مالزی، گرجستان، ارمنستان، بلغارستان و ... را نام ببریم.

1