18 آوریل 2024 - 03:31

شکسته شدن آکواریوم هتل، فاجعه به بار آورد

26 دسامبر 2022 - 07:40 dsfr.ir/1f3kt

شکسته شدن آکواریوم هتل، فاجعه به بار آورد
bz-berlin.de
انفجار آکواریوم هتل «رادیسون بلو» (Radisson Blu) واقع در برلین (آلمان)

به دنبال شکستن ناگهانی آکواریوم عظیم الجثۀ یک هتل در آلمان، مسافران این هتل ناچار به تخلیه محوطه شدند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از بی بی سی، با انفجار آکواریوم عظیم الجثه ای در لابی هتل «رادیسون بلو» (Radisson Blu) واقع در برلین (آلمان)، آب، فضای داخلی و خیابان های اطراف این هتل را در برگرفت. 

آکواریوم «آکوادام» که حدود یک میلیون لیتر آب و یک هزار و ۵۰۰ ماهی را در خود جای داده است، به عنوان بزرگترین آکواریوم استوانه ای جهان شناخته می شود.

در جریان شکستن ناگهانی این آکواریوم دو نفر مجروح شدند و به گفته پلیس، خسارت باورنکردنی به هتل وارد شده است. تصاویر منتشر شده پس از این حادثه نشان می دهد که محفظه آکواریوم خالی و آب به داخل فضای لابی هتل ریخته است. به دنبال این اتفاق، ساختمان هتل از مسافر تخلیه شد.

به گفته سخنگوی آتشنشانی برلین، بیشتر ماهی های این آکواریوم با توجه به هوای سرد برلین زنده نماندند. با این حال، ده ها ماهی زنده ماندند و به آکواریوم های مختلف منتقل شدند. در این آکواریوم بیش از ۱۰۰ گونه مختلف ماهی نگهداری می شد.

در خارج از «رادسیون بلو» نیز ویرانه های ناشی از این انفجار در مقابل در ورودی دیده می شود.

شهردار «برلین» که پس از این حادثه از هتل بازدید کرده بود، شکسته شدن آکواریوم هتل را به یک سونامی تشبیه کرد.

اداره آتش نشانی برلین که ۱۰۰ مامور آتش نشانی را به محل حادثه اعزام کرده است، هنوز علت این اتفاق را اعلام نکرده است. به گفته پلیس، هیچ شواهدی مبنی بر حمله به این آکواریوم وجود ندارد. با این حال گمان می رود کاهش شدید دما باعث ایجاد ترکی در محفظه شده باشد.

1