24 آوریل 2024 - 11:03

کشف بیش از ۱۶۰ نقش عظیم باستانی در صحرای پرو

20 دسامبر 2022 - 10:00 dsfr.ir/lt7zx

کشف بیش از ۱۶۰ نقش عظیم باستانی در صحرای پرو
nytimes.com
کشف بیش از ۱۶۰ نقش عظیم باستانی در صحرای پرو

گروهی از باستان شناسان موفق شدند مجموعه جدیدی از نقش های تاریخی مشهور به «خطوط نازکا» را در صحرایی واقع در کشور پرو کشف کنند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از آرت نت، گروهی از باستان شناسان ژاپنی دانشگاه «یاماگاتا» موفق شدند ۱۶۸ نقش معروف به «خطوط نازکا» را در صحرای نازکا واقع در جنوب «پرو» کشف کنند.

تاکنون صدها نقش مرموز در ابعاد عظیم در این صحرای پرو کشف شده است که بیشتر آن ها فقط از نمای هوایی قابل مشاهده اند. نقش هایی که اخیرا در «صحرای نازکا» کشف شده اند، شتر، انسان، پرنده، نهنگ، گربه و مار را به تصویر می کشند و گمان می رود که قدمت آن ها به فاصله ۱۰۰ پیش از میلاد تا ۳۰۰ میلادی برسد.

ابعاد برخی از این نقش ها سه تا شش متر است و احتمالا به همین دلیل دیرتر از سایر نقش های مشابه کشف شده اند. طول بزرگ ترین نقش در بین «خطوط نازکا» به ۳۶۵ متر می رسد.

این گروه تحقیقاتی به سرپرستی استاد رشته مردم شناسی و باستان شناسی دانشگاه «یاماگاتا» و با همکاری یک باستان شناس اهل پرو، این نقش های باستانی را کشف کردند. کاوشگران برای کشف این نقش ها تصاویر هوایی که با وضوح زیاد از این صحرا به ثبت رسیده است را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت فرهنگ پرو در سال ۲۰۱۷ یک پارک باستان شناسی برای حفاظت از این نقش های عظیم الجثه ایجاد کرد. ۳۶ مورد از نقش هایی که اخیرا کشف شده اند در محدوده این پارک باستان شناسی قرار دارند و به این ترتیب شمار نقش های این پارک اکنون به ۷۷ مورد رسیده است.

محققان دانشگاه «یاماگاتا» تاکنون ۳۵۸ نقش نازکا را در پرو کشف کرده اند. آن ها برای کشف علت خلق آن ها، به تحقیقات خود ادامه خواهند داد.

1