20 آوریل 2024 - 20:58

با مکان های تفریحی همدان آشنا شوید

5 دسامبر 2022 - 17:00 dsfr.ir/fn8kz

با مکان های تفریحی همدان آشنا شوید
ایران هتل آنلاین
«غار علیصدر» از مهم ترین و جذاب ترین مکان های تفریحی همدان

اگر برنامه سفر چند روزه به همدان دارید، بهتر است قبل از سفر، «مکان های تفریحی همدان» را به خوبی بشناسید.

همدان کهن ترین شهر ایران بوده که آثار تاریخی و دیدنی بسیاری در گوشه و کنار خود جای داده است که نماد تاریخ و فرهنگ این شهر را نشان می دهند. اگر برنامه سفر چند روزه به همدان داريد بهتر است قبل از سفر مکان های تفریحی همدان را به خوبی بشناسید و با رزرو هتل همدان در نزدیکی آثار تاریخی و گردشگری می توانید سفری بدون دغدغه داشته باشید.

نزدیکی هتل به مکان های گردشگری خیال ما را از بابت رفت و آمد راحت و در هزینه و زمان صرفه جویی خواهد کرد و خاطراتی خوش برای ما به یادگار خواهد گذاشت. در ادامه با مکان های تفریحی همدان و هتل های نزدیک به آن ها، آشنا خواهیم شد.

غار علیصدر

از مهم ترین و جذاب ترین مکان های تفریحی همدان، غار علیصدر است که حدود ۱۹۰ سال قدمت تاریخی دارد. طول تقریبی غار حدوداً ۱۱ کیلومتر بوده و ارتفاع آن از سطح دریا تقریباً ۲۱۰۰ متر می باشد. فقط سه کیلومتر از غار علیصدر قابل دسترسی بوده و ۸ کیلومتر از آن به سبب سختی مسیر قادر به کشف نشده است.

مردم روستای علیصدر خیلی سال پیش این غار را کشف کرده و از آب آن استفاده می کردند. ولی این غار در سال ۱۳۴۲ برای اولین بار توسط ۱۴ نفر از افراد گروه کوهنوردی مورد توجه قرار گرفت. البته به خاطر تنگ بودن دهانه غار که حدوداً ۵۰ سانتی متر بود فقط کوهنوردان بسیار حرفه ای توانستن به سختی وارد این غار شوند.

در سال ۱۳۵۳ فردی به نام عبدالله حاجیلو، رئیس هیئت کوهنوردی همدان با کمک افراد روستا دهانه غار را بزرگ کرده و به عرض ۵ متر و ارتفاع ۳ متر رساندند و پس از آن مراحل لازم برای بازدید از غار مثل بازیابی مسیر، روشنایی و سایر امکانات دیگر در دست اقدام قرار گرفت.

غار علیصدر راه های پر از پیچ وخم زیادی دارد و یک رودخانه بزرگ در قسمت مرکزی غار قرار گرفته که آب آن خنک و زلال بوده و رنگ و بوی خاصی ندارد. این غار در سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

هتل جهانگردی علیصدر

در نزدیکی غارعلیصدر، هتل باسابقه ی جهانگردی علیصدر قرار دارد که با خدمات و امکانات مناسب میزبان گردشگران می باشد.

مجموعه گنجنامه

دهکده توریستی گنجنامه در منطقه کوهستانی رشته کوه زاگرس و کوه های الوند قرار گرفته است. از مکان های تفریحی همدان دهکده توریستی گنجنامه را باید نام برد. وجود تفریحات مهیج و متنوع مانند غارآکواریوم، آبشار، دشت میشان، سنگ نبشته های باستانی، تله کابین، سورتمه و شهربازی از جمله تفریحات این مجموعه تفریحی است.

بازدید از این مجموعه بزرگ، بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است این دهکده تفریحی در ۵ کیلومتری شهر همدان در میدان گنجنامه و در نزدیکی کتیبه های کهن و آبشار گنجنامه واقع شده است. دهکده با ظرفیتی حدود ۵۰۰۰ نفر، امکانات تفریحی، ورزشی، اقامتی و... را برای رفاه گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

تفریحاتی همچون سکوی پرش بانجی جامپینگ، کابل پرواز تیرول، دیوار سنگ نوردی، پیست تریال، تعادل هوایی، پینت بال و سالن بولینگ برای دوستداران ورزش وجود دارد کافی شاپ و رستوران های متعدد از دیگر امکانات این مجموعه می باشد.

هتل گنجنامه

هتل گنجنامه در دل مجموعه گنجنامه قرار دارد تا گردشگران و مسافران در رفاه و آسایش کامل اقامت داشته باشند.

شیرسنگی

شیر سنگی از باقیمانده های تاریخ باستان در همدان می باشد. در انتهای خیابان ۱۲ متری در وسط میدانی مربع شکل، مجسمه شیرسنگی قابل مشاهده است. این مجسمه از دوران مادها به جا مانده و از مهمترین آثار و جاذبه های تاریخی شهر همدان است. مجسمه شیر سنگی از مکان های تفریحی همدان محسوب می شود که گردشگران بسیاری را جذب خود کرده است.

ابعاد این مجسمه دو و نیم متر طول، یک متر و ۱۵ سانت عرض و یک متر و بیست سانتی متر ارتفاع دارد. در همان دوران یک مجسمه شیر دیگر کاملاً شبیه به همین شیر سنگی وجود داشته است. این دو مجسمه در کنار دروازه شهر همدان قرار داشته و هنگامی که مسلمانان همدان را فتح کردن به دلیل وجود این دو شیر سنگی اسم این دروازه را باب الاسد یعنی دروازه شیر گذاشتند.

هتل ۴ ستاره امیران

هتل امیران نزدیکترین هتل به این جاذبه گردشگری است که یکی از مزیت های این هتل محسوب می شود. هتل امیران نوساز و بسیار شیک، با امکانات و خدمات کامل و مجهز، میزبان شایسته ای برای گردشگران می باشد.

آرامگاه ابوعلی سینا

ابوعلی سینا شاعر، عارف و طبیب ایرانی که در جهان شهرت بسیاری دارد. آرامگاه این شاعر گران قدر در میدانی به نام میدان بوعلی سینا قرار گرفته است. میدانی بیضی شکل، با درختان چنار و آبنماهایی که دارد زیبایی دو چندانی به آرامگاه بخشیده است. این آرامگاه یکی از مکان های تفریحی همدان است.

طرح و معماری آرامگاه از برج قابوس بن وشمگیر در شهر گنبد کاووس گرفته شده است. در تالار جنوبی آرامگاه سکه، سفال و اشیای کشف شده مربوط به دوره های قبل از میلاد، نگهداری می شود. در تالار قسمت شمالی آرامگاه، مجموعه ارزشمند از کتاب های خطی و آثار ابوعلی سینا جمع آوری شده است.

هتل پارسیان بوعلی

در نزدیکی این جاذبه تاریخی و گردشگری هتل ۴ستاره پارسیان بوعلی بنا شده است تا درخدمت گردشگران و مسافران باشد. این هتل لوکس با واحدهای اقامتی مجهز آماده ارائه به مهمانان هتل می باشد.

آرامگاه باباطاهر

از مکان های تفریحی همدان، آرامگاه باباطاهر یکی از بزرگ ترین شاعران ایران است. دوبیتی های زیبای او با زبان لری در دل تمام عاشقان ادبیات جای گرفته است. معماری و طراحی این بنای زیبا بسیار شبیه مقبره ی خیام در نیشابور می باشد. آرامگاه یک بنای هشت ضلعی با گنبدی فیروزه ای است. اشعار و نقش ونگارهایی که برروی دیوارهای مثلثی آرامگاه، که خود بیانگر عروج بوده خودنمایی می کنند.

هتل باباطاهر همدان

هتل ۵ ستاره بین المللی باباطاهر در کنار آرامگاه باباطاهر قرار دارد. این هتل ۴ طبقه با ۱۳۰ واحداقامتی در بهترین نقطه شهر و پرسنلی کارآزموده و وظیفه شناس میزبان مهمانان همدان است.

گنبد علویان

از فوق العاده ترین آثار به جا مانده از معماری دوره اسلامی، اثر خاص و بی نظیر گنبد علویان را می توان نام برد. این گنبد چهارباغ علویان، نزدیک به میدان امامزاده عبدالله همدان قرار گرفته است. این اثر تاریخی شگفت انگیز بامعماری و گچبری فوق العاده از مکان های تفریحی همدان است که به ثبت آثار ملی رسیده است.

سمت شمالی گنبد علویان خیابانی است که میدان عین القضات را به میدان امامزاده عبدالله متصل می کند. از سمت جنوب به خیابان باباطاهر و از شرق با خیابان اکباتان مرتبط می شود.

هتل سفیر همدان

هتل ۳ستاره سفیر نزدیک ترین هتل به گنبد علویان است که در سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرده و در ۸ طبقه و ۱۵ واحد اقامتی با امکانات رفاهی کامل و مناسب آماده میزبانی از مهمانان می باشد.

تپه هگمتانه

هگمتانه شهری کهن و اولین پایتخت ایران بوده و مانند شهرهایی همچون آتن در یونان و روم در ایتالیا از شهرهای باستانی جهان می باشد. تپه هگمتانه قدمتی سه هزار ساله در همدان دارد و تاریخ آن به دوران مادها برمی گردد. این تپه تاریخی از مکان های تفریحی همدان است که در مرکز شهر همدان و در خیابان اکباتان قرار گرفته است.

این تپه از قدیمی ترین تپه های ایران است و مساحتی بالغ بر ۳۰ هزار هکتار دارد. براساس حفاری های اخیر که در تپه هگمتانه انجام شده این مکان محل کاخ های باشکوه بوده است. از نکات جالب توجه در این شهر تاریخی، شبکه منظم و پیشرفته ی آب رسانی آن زمان می باشد.

هتل هگمتانه

هتل هگمتانه نزدیک ترین هتل برای اقامت مسافران و گردشگران به این جاذبه ی تاریخی است. این هتل نوساز در سال ۱۴۰۰ تاسیس شد و دارای ۱۵ واحداقامتی با امکانات کامل و مجهز آماده ارائه به گردشگران و مهمانان می باشد.

1