25 آوریل 2024 - 21:04
مدیرکل امور مجلس وزارت میراث‌ فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی:

بازنگری و تنقیح قوانین وزارت میراث آغاز شد

29 نوامبر 2022 - 11:00 dsfr.ir/g925w

بازنگری و تنقیح قوانین وزارت میراث آغاز شد
aoapedia.ir
معماری وزارت میراث فرهنگی گردشگری‌ و صنایع دستی، اثر حسین امانت

مدیرکل امور مجلس وزارت میراث‌ فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی از آغاز فعالیت شورای بازنگری و تنقیح قوانین این وزارتخانه با هدف به‌روز رسانی قوانین موجود خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد کریمی همزمان با هفته مجلس، بر تعامل نمایندگان با این وزارتخانه در حوزه‌های نظارتی و تقنینی تاکید کرد و افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، کار مجلس در حوزه تقنین، ریل‌گذاری برای دستگاه‌های اجرایی است که ما از این ظرفیت مجلس برای تدوین یا تنقیح قوانین استفاده می‌کنیم.

او افزود: در این راستا شیوه‌نامه شورای تنقیح و بازنگری قوانین وزارت میراث‌ فرهنگی تدوین و به سایر معاونت‌ها و واحدهای تابعه این وزارتخانه ابلاغ خواهد شد که بر این اساس این شورا متشکل از نمایندگانی از معاونت‌های تخصصی، مرکز پژوهش‌های مجلس، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، معاونت قوانین مجلس، اساتید دانشگاه و مراکز پژوهشی‌ و برخی دستگاه‌های مرتبط خواهد بود.

مدیر کل امور مجلس وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: بخش مهمی از چابکی و کارآمدی دستگاه اجرایی وابسته به وجود قوانین به‌روز، تسهیل‌گر و مانع‌زداست که ما این موضوع را در بستر بازنگری و تنقیح قوانین دنبال خواهیم کرد.

1