28 مارس 2024 - 14:28

عربستان محوطه تاریخی دِرْعِیه را بازگشایی می کند

29 نوامبر 2022 - 17:50 dsfr.ir/st25w

عربستان محوطه تاریخی دِرْعِیه را بازگشایی می کند
یورونیوز
دِرعیّه مرکز شهرستان درعیه در شمال غربی ریاض قرار گرفته است.

مقام‌های عربستان سعودی پس از گذشت یک دهه، یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی این کشور را به روی عموم مردم بازگشایی می‌کنند.

به گزارش «دنیای سفر»، به نقل از نشنال، مقام‌های عربستان سعودی برای نخستین‌بار در یک دهه اخیر، امکان بازدید از مرکز تاریخی «دِرْعِیه» که یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی عربستان محسوب می‌شود را برای عموم مردم فراهم کردند.

به این ترتیب «درعیه» از ماه آینده میلادی پس از ۱۰ سال تعطیلی، بازگشایی خواهد شد. این مکان که قدمت چند هزارساله دارد، همواره به عنوان مهد عربستان سعودی شناخته شده است.

از این پس، بازدیدکنندگان می‌توانند در کاخ‌های آجری و بناهای مرمت‌شده «درعیه» قدم بزنند. این مکان، خانه برخی از بهترین نمونه‌های معماری سنتی نجدی، از جمله یک کاخ مرمت‌شده است که نخستین خانه خاندان آل سعود بوده است.

یکی از برنامه‌های بازگشایی این مکان تاریخی، برگزاری تورهای بازدید از نقاط مختلف محوطه «الطریف» در «درعیه» است که جزئیات بیشتری را درباره اهمیت این محوطه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

همچنین اجرای نمایش‌هایی در نظر گرفته شده است که می‌توانند اطلاعات اجمالی از زندگی ساکنان این مکان به بازدیدکنندگان ارائه کنند. نمایش‌های اسب‌های عربی و کارگاه‌های خوشنویسی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای فصل زمستان در نظر گرفته شده است.

برنامه توسعه «درعیه» همچنان ادامه دارد و چندین هتل لوکس در این محوطه تاریخی افتتاح خواهد شد. انتظار می‌رود این محوطه تاریخی تا سال ۲۰۲۳، سالانه بیش از ۳۰ میلیون بازدیدکننده جذب کند.

به گزارش «دنیای سفر» دِرعیّه (به عربی: الدرعية) شهری در عربستان سعودی، مرکز شهرستان درعیه که در شمال غربی ریاض قرار گرفته، از سال ۱۷۴۴ تا ۱۸۱۸ میلادی پایتخت نخستین دودمان و اقامتگاه اصلی خاندان سعود بود که توسط ابراهیم محمد علی پاشا در سال ۱۸۱۸ این شهر ویران شد.

1