29 مارس 2024 - 14:44

معرفی ارزان‌ترین تا لوکس‌ترین اقامتگاه‌های جام جهانی قطر

20 نوامبر 2022 - 16:10 dsfr.ir/eu474

معرفی ارزان‌ترین تا لوکس‌ترین اقامتگاه‌های جام جهانی قطر
hoteliermiddleeast.com
THE 10 BEST Hotels in Qatar for 2022 (with Prices)

به گزارش «دنیای سفر» امروز بیست و دومین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر شروع می شود و بسیاری از عاشقان فوتبال و ورزش خود را آماده تماشای این تورنمنت بزرگ کرده‌اند. پیش بینی می‌شود در جام جهانی قطر تعداد قابل توجهی از ایرانیان برای حمایت از تیم ملی ایران به این کشور سفر کنند و در استادیوم‌های جام جهانی قطر حضور پیدا کنند. بنابراین ما در «دنیای سفر» تصمیم بر این گرفتیم برای کسانی که دوست دارند از نزدیک شاهد این رویداد ورزشی بزرگ باشند اطلاعات ضروری و لازم را تهیه کنیم.

در ادامه این مطلب، به اقامتگاه های قطر در جام جهانی می‌پردازیم. طبعا گردشگرانی که برای حضور در استادیوم‌ها به این کشور سفر می‌کند، نیاز به اقامتگاه دارند که جزئیات اقامتگاه های قطر را در جام جهانی برایتان توضیح می‌دهیم.

انواع اقامتگاه‌های قطر برای جام جهانی 2022

قبل از هر چیزی باید درباره انواع اقامتگاه های قطر در جام جهانی 2022 صحبت کنیم. همانطور که در مطلب هایا کارت که تهیه آن یکی از الزامات حضور در جام جهانی قطر هست اشاره کردیم. گردشگران موظف هستند پس از تهیه بلیط جام جهانی اقامتگاه مدنظرشان را برای حضور در قطر مشخص کنند. طبق سایت رسمی جام جهانی قطر، این کشور 4 نوع اقامتگاه برای گردشگران بین الملی تدارک دیده است که شامل موارد زیر می‌شود. توضیحات، ویژگی و بازه قیمتی هر کدام از این اقامتگاه‌ها در تیتر های بعدی گفته شده است.

  1. کابین‌های کشتی کروز
  2. هتل
  3. آپارتمان و ویلا
  4. اقامتگاه‌های کابین شکلی به نام Fan Villages

اقامت در کشتی‌های کروز در جام جهانی قطر

در این که قرار است قطر با حجم بی‌سابقه‌ای از گردشگر خارجی مواجه شود هیچ شکی نیست. در این راستا دولت قطر برای رفع مشکل اقامتگاه، اقدام جالبی انجام داده است و دو کشتی کروز را که روی هم حدود 4000 کابین دارد، برای میزبانی از گردشگران فراهم کرده است. این کشتی‌ها در بندر دوحه قرار دارند و میزبان مسافران بین المللی خواهند بود. ام‌ اس ‌سی پوزیا (MSC Poesia) و ام اس سی ورلد یورُپ (MSC World Europa) نام این دو کشتی کروز است.

قیمت و امکانات کشتی‌های کروز

ام اس سی ورلد یورپ نسبت به کشتی کروز ام‌ اس ‌سی پوزیا کلاس بالاتری دارد و یک کشتی 5 ستاره محسوب می‌شود درحالی که ام اس سی پوزیا یک کشتی کروز 4 ستاره است و امکانات کمتری دارد. البته هر دو این کشتی‌های کروز لوکس هستند و امکانات تفریحی بسیار خوبی دارند، اما در مقایسه با یک دیگر MSC World Europa لوکس‌تر و البته گران‌تر است.

در ادامه مقایسه این دو کشتی کروز و امکانات‌شان گفته شده است، اما پیش از آن بد نیست کمی از قیمت آن‌ها بدانیم. اقامت در کشتی‌ کروز MSC Poesia از 640 ریال قطر و کشتی کروز MSC World Europa از 1240 ریال قطر شروع می‌شود.

مشخصات کلی و امکانات کشتی کروز ام‌ اس ‌سی پوزیا (MSC Poesia): ظرفیت 1265 کابین، 3 استخر شنا، مرکز اسپا، سینما در کنار استخر، زمین تنیس و بسکتبال، 4 رستوران و 15 بار.
مشخصات کلی امکانات کشتی کروز ام اس سی ورلد یورپ (MCS World Europa): ظرفیت 2633 کابین، 6 استخر شنا، مرکز اسپا، مرکز خرید و اوت لت، 13 رستوران مختلف و بیش از 30 بار.

هتل های قطر برای جام جهانی 2022

هتل‌ها، متداول‌ترین و انتخاب اول هر گردشگری برای مسافرت محسوب می‌شوند. در قطر گردشگران می‌توانند انتظار هتل‌های 3 تا 5 ستاره را داشته باشند. هتل‌هایی که بازه قیمتی بسیار متنوعی دارند و شامل هتل‌های محلی قطر و هتل‌های زنجیره‌ای از برنده‌های مطرح بین المللی می‌شوند. به نقل از سایت میزبانی فیفا هتل‌ های قطر برای جام جهانی از قیمت 1200 ریال قطر شروع می‌شود.

توجه داشته باشید که پیش از رزرو هتل باید شماره بلیط خود را برای تائید وضعیت وارد کنید. همانطور که در مطلب نحوه تهیه بلیط جام جهانی اشاره شد، اولین قدم برای حضور در استادیوم‌های جام جهانی قطر خرید بلیط است، سپس اقدام برای دریافت هایا کارت و مشخص کردن اقامتگاه. بنابراین در زمان برگزاری جام جهانی قطر گردشگرانی که قصد سفر و رزرو هتل در قطر را دارند باید بلیط تهیه کرده باشند.

آپارتمان و ویلا قطر در جام جهانی 2022

یکی دیگر از گزینه‌های اقامت در قطر هنگام برگزاری بازی های جام جهانی، آپارتمان و ویلاست. این گزینه اقامتی برای کسانی که علاقه‌ای به اقامت در هتل ندارند یک جایگزین مناسب می‌تواند باشد ضمن اینکه تنوع بسیار بالاتری هم نسبت به هتل‌ها دارند. هزینه اقامت در آپارتمان و ویلاهای قطر در زمان جام جهانی، حدودا از 300 ریال قطر شروع می‌شود و بسته به نوع آپارتمان، موقعیت و امکاناتی که دارد تا 3200 ریال قطر (قیمت پایه) هم می‌تواند هزنیه داشته باشد. مانند هتل و سایر اقامتگاه‌های قطر، برای رزرو آپارتمان و ویلا نیز باید کد بلیط خود را وارد کنید.

اقامتگاه‌های اقتصادی در جام جهانی قطر

سفر به قطر، تهیه بلیط جام جهانی و هزینه خورد و خوراک در این کشور برای عده‌ای به قدری زیاد خواهد بود که تصمیم بگیرند از اقامتگاه‌های لوکس و حتی معمولی صرف نظر کنند و در اقتصادی‌ترین گزینه‌های ممکن سکونت کنند. Fan Villages همانطور که گفته شد اقامتگاه‌های کابین‌ شکلی هستند که متراژ پایینی دارند، فقط از امکانات اساسی برخوردارند. همچنین تمامی آن‌ها در اطراف و حومه قطر قرار گرفته‌اند، اما از طریق تاکسی و سیستم حمل و نقل عمومی (رایگان در روزهای مسابقه) به شهر و استادیوم‌ها دسترسی دارند. در آخر این اقامتگاه‌های کابین شکل ظرفیت دو نفر را دارند و قیمت آن‌ها از شبی 740 ریال قطر آغاز می‌شود.

اقامتگاه‌های لوکس قطر در جام جهانی

در مقابل اقامتگاه‌های کابینی، هتل‌های فوق لوکسی هستند که با نام Holiday Homes معرفی شده‌اند. هتل‌های لوکس و البته گران قیمتی که از امکانات بسیاری بهره‌مند هستند و هر آن چیزی که برای یک محل اقامت بی‌نقص در ذهن‌تان پدیدار می‌شود را می‌توانید در این هتل‌ها پیدا کنید. هتل‌هایی که کمترین قیمت آن‌ها از 2500 ریال قطر شروع می‌شود و تا 12000 ریال قطر (قیمت پایه) ادامه پیدا می‌کنند.

در ادامه تصاویری از این اقامتگاه‌های لوکس آورده شده است، اما به اختصار می‌توان گفت باشگاه بدنسازی، استخر مخصوص بزرگسالان و کودکان، فضا با متراژ زیاد، وای فای رایگان از جمله امکانات این نوع اقامتگاه‌ها هستند.

چگونه برای جام جهانی قطر اقامتگاه رزرو کنیم؟

برای این سوال، دو جواب کلی وجود دارد؛ نخست اینکه اگر از طریق تورهای جام جهانی اقدام کرده باشید، نوع و اطلاعات دقیق اقامتگاه شما مشخص شده است. روش دوم برای کسانی است که مستقل برای اقامت در قطر در زمان بازی‌های جام جهانی در تلاش هستند. این دست از افراد ابتدا باید بلیط‌ بازی‌های خود را خریداری کنند و سپس در سایت Qatar2022.qa اقامتگاه مورد نظرشان را رزرو کنند. این سایت زیر نظر دولت قطر و فیفا فعالیت دارد و همچنین تمامی اطلاعات مورد نظر جهت بررسی یک اقامتگاه را می‌توانید در این سایت پیدا کنید. توجه داشته باشید که اگر از این طریق اقدام به تهیه اقامتگاه کرده‌اید، باید در نهایت اطلاعات اقامتگاه رزرو شده را نیز در هایا کارت وارد کنید.

سخن پایانی

فقط یک مرحله از فروش بلیط این مسابقات باقی مانده است و بهتر است هرچه زودتر خود را آماده کنید. رزرو اقامتگاه در جام جهانی قطر هم یکی از مراحل شرکت در این تورنمنت پرطرفدار است. در آخر امیدوار هستیم که در مطلب معرفی انواع هتل و اقامتگاه‌ های قطر در جام جهانی اطلاعات لازم را به شما داده باشیم.

1