29 مارس 2024 - 15:20

جشنواره "سفر به کویر"، پیش درآمدی بر برندسازی کویر دلازیان

12 اکتبر 2022 - 11:00 dsfr.ir/mx9v7

جشنواره "سفر به کویر"، پیش درآمدی بر برندسازی کویر دلازیان
خبرگزاری مهر
کویر دلازیان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از "جشنواره سفر به کویر" به عنوان فرصت و پیش درآمدی بر برندسازی کویر کمترشناخته شده این استان نام برد و گفت: برگزاری اولین جشنواره گردشگری سفر به کویر سمنان، زمینه ساز برندسازی ظرفیت کویر استان سمنان است.

به گزارش «دنیای سفر» امیر کرم زاده در جشنواره گردشگری سفر به کویر سمنان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یک شروع برای معرفی ظرفیت های تاریخی و طبیعی روستاهای جنوب سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: کویر دلازیان محل مناسبی برای رصد ستارگان است و معرفی آن نقش مؤثری در رونق گردشگری استان دارد.

کرم زاده با اشاره به قدمت بیش از ۶۳ هزار ساله تپه های میرک واقع در این منطقه بیان کرد: این تپه ها، پشتوانه تمدن بشری است و قابلیت تبدیل به سایت موزه را دارد.

دهیار روستای دلازیان نیز با تشکر از همکاری میراث فرهنگی، مسئولان و دهیاری و اهالی روستاهای اطراف دلازیان برای برگزاری این جشنواره گفت: کویر نوردی از فرصت های گردشگری روستای دلازیان است.

سمیه دیانی با اشاره به ظرفیت های گردشگری دلازیان، افزود: «کویر دلازیان از تاریک ترین نقاط دنیا برای رصد ستارگان است و تپه های میرک، معدن گوگرد و قندیل های نمکی از جمله ظرفیت های گردشگری این منطقه است.»

دهیار روستای دلازیان از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری این روستا دعوت کرد.

جشنواره گردشگری سفر به کویر سمنان مهرماه امسال با برگزاری تور آفرود در کویر سمنان، بازدید از تأسیسات چاه نفت خوریان، تپه های تاریخی میرک، شورآب، اجرای گروه های آئینی و موسیقی محلی، شترسواری، رصد ستارگان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی و ... برگزار شد.

روز نخست این جشنواره در مجموعه گردشگری ستاره کویر خوریان سمنان و روز دوم این جشنواره گردشگری، شامگاه جمعه ۱۵ مهرماه با اجرای برنامه های شاد و متنوع و آئینی در روستای دلازیان برگزار شد.

اولین جشنواره گردشگری با عنوان «سفر به کویر سمنان» با مشارکت فرمانداری سمنان، دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری کومش گشت، انجمن حافظان میراث فرهنگی و آئین های دیار قومس استان سمنان، مجموعه گردشگری ستاره کویر خوریان، شورای اسلامی و دهیاری روستای دلازیان و روستاهای جنوب سمنان برگزار شد.

1