25 آوریل 2024 - 22:57
رئیس جامعه حرفه ای گردشگری سلامت ایران خبر داد

افزایش ۲۰۰ درصدی ورود گردشگران سلامت به ایران

10 اکتبر 2022 - 15:00 dsfr.ir/ot6t7

گردشگری سلامت - Medical tourism

رئیس جامعه حرفه ای گردشگری سلامت ایران از افزایش ۲۰۰ درصدی ورود گردشگران سلامت به ایران در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» حسین نیکونام در گفت و گو با ایسنا در خصوص میزان رشد گردشگری سلامت در ۶ ماه نخست امسال اظهار کرد: نسبت به ۲ سال و نیم گذشته که با شرایط کرونایی در کشور مواجه بودیم، امروز شاهد یک جهش ۲۰۰ درصدی در ورود گردشگران سلامت هستیم.

وی افزود: بر همین اساس اردیبهشت و خرداد امسال به لحاظ جذب گردشگر سلامت پربار بود. ورود گردشگران سلامت در تیر و مرداد ماه تقریبا با نوسان همراه بود. البته از آنجا که عمده گردشگران سلامت از کشور عراق وارد ایران می شوند، در شهریور ماه به دلیل تقارن با اربعین حسینی ورود گردشگران با رکود همراه شد.

رئیس جامعه حرفه ای گردشگری سلامت ایران خاطرنشان کرد: پس از آن نیز به دلیل اعتراضات و اغتشاشات داخلی ایران و عراق با افت شدیدی در ورود گردشگر سلامت به ایران روبه رو شدیم. 

نیکونام ادامه داد: اما از آنجا که گردشگری سلامت صنعت لطیف و ظریفی است، کوچک ترین تنش داخلی چه در ایران و چه در کشورهای هدف می تواند به آن آسیب وارد کند.

وی یادآور شد: در سال ۹۸ وضعیت گردشگری سلامت تا مهر ماه وضعیت مطلوبی داشت و ۶ ماه رویایی در پیش داشتیم اما در ادامه با آغاز اعتراضات عراق، اعتراضات ایران به دلیل گرانی بنزین، شهادت سردار سلیمانی و سپس آغاز کرونا گردشگری سلامت در ایران به شدت افت کرد. در حال حاضر نیز مجددا به همان شرایط بازگشته ایم.

1