19 مارس 2024 - 03:21

پای گردشگران به «بوتان» رسید

26 سپتامبر 2022 - 16:30 dsfr.ir/6l6hw

پای گردشگران به «بوتان» رسید
arcpublishing.com
گردشگران در بوتان

نخستین گروه از گردشگران برای نخستین بار در دو سال گذشته وارد خاک «بوتان» شدند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از رویترز، ۲۳ بازدیدکننده خارجی نخستین گروه از گردشگرانی بودند که جمعه گذشته (۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲) پس از بازگشایی مرزهای «بوتان» و بعد از گذشت بیش از دو سال محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا وارد این کشور شدند.

«بوتان» که بین چین و هند واقع شده است، بیشتر برای طبیعت زیبا و فرهنگ باستانی بودایی شناخته می شود و نخستین بار در سال ۱۹۷۴ میلادی به روی گردشگران ثروتمند گشوده شد.

مقام های «بوتان» پس از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا، در ماه مارس سال ۲۰۲۰ مرزهای این کشور را به روی بازدیدکنندگان بستند و یکی از منابع مهم درآمد را از دست دادند.

این کشور که کمتر از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است تاکنون فقط ۶۱ هزار مورد ابتلا و ۲۱ مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است، اما محدودیت ها در دو سال اخیر مشکلات اقتصادی را به دنبال داشته است.

به گفته مقام های این کشور، از نخستین گروه از مسافرانی که وارد «بوتان» شدند با بسته های کوچک عسل ارگانیک، چای، زردچوبه بوتانی و سیم کارت داخلی استقبال شده است.

مقام های «بوتان» در ماه جولای، هزینه اقامت شبانه به ازای هر نفر را از ۶۵ دلار به ۲۰۰ دلار افزایش دادند. به گفته مقامات این کشور کوچک، این مبالغ برای اموری همچون کاشت درخت، افزایش مهارت کارکنان حوزه گردشگری، کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و برقی کردن وسایل حمل و نقل صرف خواهد شد.

در سال ۲۰۱۹، حدود ۳۱۵ هزار و ۶۰۰ گردشگر از «بوتان» بازدید کردند.

1