19 آوریل 2024 - 11:02

«علی بابا» آمار سفرهای داخلی کاربرانش را منتشر کرد

18 سپتامبر 2022 - 16:00 dsfr.ir/sv62k

«علی بابا» آمار سفرهای داخلی کاربرانش را منتشر کرد
علی بابا
«علی بابا» آمار سفرهای داخلی کاربرانش را منتشر کرد

شرکت «علی بابا»، در هشتمین سالگرد تاسیس خود، اطلاعاتی از چگونگی «سفر داخلی» کاربرانش ارائه کرده است.

به گزارش «دنیای سفر» طبق آمار منتشر شده، حدود ۵۸ درصد کاربران این شرکت از سال ۹۹ تاکنون اقدام به سفر به طرق مختلف کرده اند. دراین بین سفر با هواپیما بیشترین تعداد متقاضی را برای سفرهای داخلی به خود اختصاص داده و اتوبوس و قطار در رتبه های بعدی قرار دارند.

پروازهای داخلی با سهم ۵۹ درصدی بیشترین متقاضی را دارند؛ سفر با قطار و اتوبوس نیز به ترتیب سهم ۳۵ و ۴۲ درصدی دارند. طبق اطلاعات منتشر شده، حدود نیمی از مسافران علی بابا در این ۸ سال، ماه ابتدایی تابستان را برای سفرهای تابستانه خود در نظر گرفته اند که طبیعتا تابع تعطیلات مدارس و دانشگاه ها است.

از مجموع سفرهای تابستانی ثبت شده، سفر به جنوب نسبت به شمال کشور از مقبولیت بیشتری برخوردار بوده است. به این ترتیب ۱۲ درصد مسافران، ۲۹ مقصد در استان های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را برگزیده و تنها ۸ درصد، ۳۲ نقطه از استان های مازندران، گلستان و گیلان را انتخاب کرده اند.

البته این آمار انعکاس دهنده سفر با وسایل حمل و نقل عمومی است و به طور طبیعی سفر با خودروی شخصی را شامل نمی شود.

تیر ماه با داشتن سهم ۴۸ درصدی از سفرهای تابستانه در رتبه اول قرار گرفته است. ماه های مرداد و شهریور نیز به ترتیب با داشتن سهم ۲۶ و ۲۸ درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

«آرش خسرویان»، مدیر بازاریابی علی بابا در این باره می گوید: «یکی از تاثیرات همه گیری کرونا، بروز تغییرات در رفتار سفر مردم بود، به همین خاطر اخیرا به طور ویژه بر مطالعه رفتار کاربرانمان بر اساس داده های در دست تمرکز کرده ایم. این توجه در واقع نقطه الهام ما برای برنامه ریزی خدمات کنونی سازمان و گسترش آن ها در آینده است تا به نیازهای جامعه به بهترین شکل پاسخ دهیم. کمپین تابستان ما که بخش هایی از آن را در قالب بیلبورد در سطح شهر دیده اید، به طور خاص به نمایش رفتارهای مختلف مصرف کننده در سفر، مثل انتخاب بین سفر به شمال یا جنوب، یا سفر با قطار یا هواپیما پرداخته است. همچنین تلاش شده تا این پیام به مخاطب مخابره شود که علی بابا همه مدل ها و سلایق سفر در کشور را پوشش می دهد و همسفر هر سفر مردم است.»

پرواز خارجی، هتل داخلی و خارجی از دیگر محصولات علی بابا هستند که در این به روزرسانی، به دلیل تمرکز بر نوع سفرهای داخلی جامعه قید نشده اند.

علی بابا - طبق اعلام این شرکت - با حدود ۱۰۰۰ نفر نیرو، حدود ۴۰ درصد بازار گردشگری کشور را در اختیار دارد و اخیرا در گزارش عملکرد سالانه خود، به جنبه های دیگر حوزه گردشگری کشور پرداخته بود.

1