16 آوریل 2024 - 21:20
شهردار مشهد:

ظرفیت مشهد جوابگوی خیل عظیم زائران نیست

16 سپتامبر 2022 - 16:00 dsfr.ir/z49zg

‎مهمانپذیر الزهرا مشهد

شهردار مشهد گفت: با توجه به ورود خیل عظیم زائران امام رضا به مشهد از شهروندان تقاضا دارم هر خانه را به یک زائرسرا تبدیل کنند؛ چرا که ظرفیت اسکان مشهد جوابگو نخواهد بود.

به گزارش «دنیای سفر» سیدعبدالله ارجائی امروز ۲۵ شهریور ماه، در مانور خدمت دهه پایانی ماه صفر که در پایانه مسافربری مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه وحدت خوبی برای خدمت به زائران در مشهد شکل گرفته است، اظهار کرد: شهرداری مشهد محدودیتی برای خود متصور نیست. درست است که وظیفه ذاتی ما مسائل و مدیریت شهری بوده، اما در هر زیرساختی که دولت صلاح بداند کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما خدمت رسانی به زائر امام هشتم است، افزود: وظیفه ما ایجاب می کند تا آسایش تمام مردم را فراهم کرده و با ۳۰ هزار مستخدم امام رضا(ع) خدمت رسانی کنیم.

ارجائی تاکید کرد: هر خانه را یک زائرا سرا کنید؛ چراکه در هیچ حالت دیگر شرایط برای اسکان زائران فراهم نخواهد شد. آمارها نشان می دهد ظرفیت مشهد به اندازه خیل عظیم مشتاقانی که مشرف می شوند نیست.

وی گفت: در اکثر عرصه ها بدون حضور مردم ظرفیت استان و مشهد کافی نخواهد بود. از تمام تشکل های فرهنگی، نخبگان اجتماعی و تمام اقشار مردم خواهش می کنم به میدان بیایند و آبروداری کنند. امام رضا(ع) در شهر ما نباید غریب بماند و مشهدی ها باید ثابت کنند که امام رضا در مشهد غریب نیست.

1