18 آوریل 2024 - 08:13

چرا کیش چراغ قرمز ندارد؟

13 سپتامبر 2022 - 18:00 dsfr.ir/rb7w8

چرا کیش چراغ قرمز ندارد؟
کیش آیلند
اجاره لامبورگینی در کیش

منطقه آزاد کیش سرشار از آرامش و آسودگی است و به همین دلیل بسیاری دوست دارند تا بدانند چرا کیش چراغ قرمز ندارد؟

به گزارش «دنیای سفر» جزیره زیبای کیش از جذاب ترین و آرام بخش ترین مقاصد گردشگری جنوب ایران به شمار می رود، این منطقه با وسعت ۹۱.۵ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰۰ نفر در شهرستان بندر لنگه استان دیدنی هرمزگان واقع شده و سالانه دو میلیون گردشگر و مسافر را از داخل و خارج ایران به خود جذب می کند. شمار زیادی از این مسافران و گردشگران برای دور شدن از هیاهو و کسب آرامش به این جزیره سفر می کنند و کیش نیز پاسخ درخور و خوبی به عنوان یک نقطه گردشگرپذیر به آن ها می دهد.

قوانین راهنمایی و رانندگی کیش

برای پی بردن به اینکه چرا کیش چراغ قرمز ندارد خوب است تا قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی این جزیره زیبا را مرور کنیم. بستن کمربند ایمنی از مهم ترین قوانین خیابان های امن و آرام بخش آن است و عبور از بین خطوط مورد بعدی است که نیاز به توجه دارد. تمام شهروندان کیش یا همان کیشوندان با حقوق شهروندی و مسئولیت ها و میزان کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی آشنایی دارند و از این رو به صورت درست و بدون نیاز به وجود چراغ قرمز و سرعت گیرهای مرسوم به رانندگی ایمن در خیابان ها می پردازند.

علاوه بر بین خطوط راندن، در نظر داشتن تابلوهای نصب شده در خیابان که بسیاری سرعت مجاز را نمایش می دهند مهم است. برای تغییر مسیر در خیابان های کیش باید از ۱۰۰ متر قبل از جا به جایی راهنمای خودرو فعال شود و به وسیله آینه بغل مسیر تغییر داده شود. تخلفاتی که در هر جای ایران و دنیا شامل جریمه نقدی یا توقیف خودرو می شود در کیش نیز وجود دارد و تنها نیاز است بدانیم در این جزیره بوق زدن ممنوع است و به عنوان یک تخلف قلمداد می شود.

نکات مهم برای رانندگی در کیش

در پاسخ اینکه چرا کیش چراغ قرمز ندارد؟ دریافتیم آشنایی و رعایت یک یک کیشوندان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، کوچک بودن جزیره، توانایی بیشتر پلیس راهنمایی و رانندگی در کنترل تردد و ثبت تخلفات رانندگی و احترام گردشگران به قوانین حاکم این جزیره را برای داشتن چراغ قرمز بی نیاز کرده است.

برای سفری همراه با آسودگی خاطر در کیش زیبا به چند نکته بسیار ساده و راحت در قوانین راهنمایی و رانندگی توجه ویژه داشت:

عبور از هر چهارراه و میدانی قوانین خاص خود را دارد و با توجه به اینکه در جزیره کیش چراغ قرمز وجود ندارد، تردد در چهارراه ها و میدان ها با در نظر گرفتن حق تقدم صورت می پذیرد و مهم است زمان رسیدن به هر تقاطعی سرعت خودرو کم شود و توقف کامل انجام گیرد.

سرعت مطمئنه در کیش توسط تابلوهای راهنمایی و رانندگی به خوبی نمایش داده می شود و در بیشتر فضاهای شهری سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت است و در بعضی جاده ها که پهنای بیشتری دارند سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز مجاز است، اما رانندگی در این جزیره خیلی زود نشان می دهد که نیازی به حرکت با سرعت بالا در آن نیست.

حفظ فاصله با خودروی جلو در جزیره کیش اهمیت به سزایی دارد و متأسفانه تصادفاتی که در آن رخ می دهد اکثرا به دلیل رعایت نکردن همین نکته است. عموما صحبت با تلفن همراه، خوردن مواد غذایی و ریختن آشغال به بیرون از ماشین (این مورد نیز در جزیره کیش شامل جریمه می شود) سبب می شود تا تنظیم فاصله با خودرو جلویی بهم بریزد.

در معابر جزیره بی نظیر کیش چراغ قرمز وجود ندارد و تمامی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی و حق تقدم ها اشراف دارند. در کیش خودروهایی که ظاهر کثیفی دارند جریمه می شوند چرا که شهروندان به تمیزی و پاکیزگی شهر و عناصر آن اهمیت می دهند.

1