20 آوریل 2024 - 18:45

رونق توریسم در پساکرونا با گردشگری تصادفی

13 سپتامبر 2022 - 14:20 dsfr.ir/sh9t1

رونق توریسم در پساکرونا با گردشگری تصادفی
japantimes.com
گردشگری تصادفی | Saikoro Kippu | سفرهای تصادفی

در ژاپن سفرهای تصادفی که در آن شرکت های قطار و هواپیمایی بلیط هایی را به مقصدهایی که به طور تصادفی انتخاب شده اند ارائه می کنند، محبوب شده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از ویفروم، مسافران در ژاپن به جای تصمیم گیری در مورد یک مقصد، آن را به شانس واگذار می کنند؛ این روند به نام «سفرهای تصادفی» شناخته می شود که در ژاپن رو به افزایش است و شرکت های مسافرتی آن را تشویق می کنند تا به احیای سفر پس از رکود بیماری کووید ۱۹ کمک کنند.

راه آهن ژاپن بلیط های سفرهای تصادفی را با تخفیف های بزرگ ارائه می دهد.

طبق گزارش روزنامه ژاپن تایمز مسافران می توانند از برنامه ای به نام «Saikoro Kippu» استفاده کنند که به طور تصادفی از بین هفت ایستگاه در غرب ژاپن یک مقصد را برای آنان انتخاب می کند.

بلیط سفر تصادفی ۵۰۰۰ ین (۳۵.۶۱ دلار) بر اساس مقصد بین ۴۵ تا ۸۳ درصد تخفیف دارد.

خطوط هوایی نیز سفرهای تصادفی را آغاز کرده اند؛ ژاپن ایرلاینز در سال ۲۰۱۶ ارائه سفرهای تصادفی را شروع و یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت نیز تابستان گذشته بلیط پرواز به مقاصد تصادفی ارائه کرد.

زمانی که شیوع بیماری کووید ۱۹ به محدودیت های جهانی سفر منجر شد، گردشگری یکی از بخش هایی بود که بدترین آسیب را دید. بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۲۰ تعداد گردشگران بین المللی به ژاپن ۷۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۳۹۰ میلیون نفر رسید.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، گردشگری جهانی در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۱۸۲ درصدی در سه ماه اول سال بهبود یافته است.

ژاپن در ماه مه در رده بندی مجمع جهانی اقتصاد در زمینه توسعه سفر و گردشگری بین ۱۱۷ کشور در صدر قرار گرفت.

شاخص توسعه سفر و گردشگری ۲۰۲۱ به عواملی می پردازد که برای پایداری و انعطاف پذیری صنعت سفر و گردشگری حین رشد آن، کلیدی است و شامل ایمنی و امنیت، محیط کسب و کار، باز بودن فضای بین المللی، زیرساخت های حمل و نقل و پایداری زیست محیطی می شود.

کشورها در سطح جهان به دنبال احیا و طراحی مجدد صنعت سفر و گردشگری خود پس از آسیب همه گیری هستند. کشورهایی از جمله هند، گامبیا و تایلند در حال یافتن راه های جدیدی برای تنوع بخشیدن به صنایع گردشگری خود و پایدارتر کردن آن هستند.

1