17 آوریل 2024 - 15:35
رئیس اداره میراث فرهنگی لنجان خبر داد:

بررسی طرح معماری موزه پبده فولادشهر

13 سپتامبر 2022 - 07:00 dsfr.ir/1251p

بررسی طرح معماری موزه پبده فولادشهر
مرضیه رزاززاده
موزه پبده فولادشهر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان گفت: طرح معماری ساخت نخستین موزه خصوصی کتب و نسخ خطی کشور (موزه پبده فولادشهر) به منظور اختصاص زمین برای آن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «دنیای سفر» احمد فتحی در گفت و گو با ایسنا درباره موزه خصوصی کتب و نسخ خطی فولادشهر، اظهار کرد: موزه کتب و نسخ خطی «پبده» فولادشهر اصفهان توسط داریوش پبدنی، مدیر این موزه و نایب رئیس انجمن موزه داران اصفهان در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد که این موزه به عنوان نخستین موزه خصوصی کتب و نسخ خطی کشور است. این موزه از سالی که افتتاح شد زیر نظر کمیته بین المللی موزه ها(ایکوم) برای ارزیابی قرار گرفت که ایکوم برای چند سال موزه پبده را به عنوان یکی از موزه های برتر کشور از جنبه های مختلف معرفی کرده است.

وی افزود: این موزه فعلاً مالکیت شخصی ندارد و در محلی به شکل موقت مستقر است که با پیگیری های انجام شده مقرر کرده بودند که زمینی برای آن اختصاص دهند تا موزه ساخته شود که با همکاری بخشداری، شرکت عمران فولادشهر و شهرداری تا حدودی موقعیت این زمین مشخص شده و متراژی برای آن در نظر گرفته شده و فعلاً در حال بررسی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان، گفت: طراحی که برای ساخت موزه پبده انجام شده در یکی از مسابقات بین المللی آسیا به عنوان فینالیست آن مسابقه شناخته شده و طرح آن قابل توجه است. برای بررسی بیشتر طرح ساخت موزه جلسه ای در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان برگزار که مقرر شد مشکلات طرح اصلاح شود و مدیرکل میراث فرهنگی استان از زمین مورد نظر بازدید کند.

فتحی تصریح کرد: فعلاً ۱۱۰۰ متر زمین برای ساخت موزه پبده فولادشهر مصوب شده است که در جلسه برگزار شده اختصاص متراژ زمینِ بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از بازدید از زمینِ ساخت موزه و برگزاری جلسات کارشناسی متراژ زمین نهایی شود.

1