28 مارس 2024 - 18:45

کشف اسکلت یک زن خون آشام

6 سپتامبر 2022 - 08:00 dsfr.ir/7w5mu

کشف اسکلت یک زن خون آشام
دیلی میل
کشف اسکلت یک زن خون آشام در یک گورستان قرن هفدهمی واقع در دهکده «پین» (Pien)

باستان شناسان بقایای زنی را در لهستان کشف کردند که به عنوان یک خون آشام دفن شده بود.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از دیلی میل، باستان شناسان در حالی اسکلت این زن را از گورستانی باستانی در لهستان کشف کرده اند که به عنوان یک خون آشام دفن شده بود. به پای این زن یک قفل کوچک وصل بود و داسی روی گلوی او گذاشته شده بود تا از بازگشت او به زندگی جلوگیری کند.

این اسکلت در جریان کاوش گروهی از باستان شناسان در یک گورستان قرن هفدهمی واقع در دهکده «پین» (Pien) کشف شد. بقایای این زن درحالی پیدا شد که روی سر آن اثراتی از یک کلاه ابریشمی وجود داشت؛. بر این اساس نتیجه گرفته شده او به طبقه ثروتمند جامعه تعلق داشته است.

باستان شناسان همچنین دریافتند یکی از دندان های این زن دچار بیرون زدگی بوده است.

به گفته سرپرست تیم باستان شناسی که این اسکلت را کشف کرده اند، شکل این گور غیرمعمول است. این باستان شناس بیان کرد: «داس به صورت صاف در قبر قرار داده نشده است، بلکه به نحوی روی گردن جسد قرار گرفته که اگر متوفی بخواهد از جایش بلند شود، سرش قطع یا زخمی می شود.»

باستان شناسان همچنین معتقدند وجود قفل بزرگی روی پای چپ این اسکلت به نحوی نمادین از غیرممکن بودنِ بازگشت به زندگی حکایت دارد.

افسانه هایی که درباره بازگشت مردگان از مرگ در اروپای شرقی روایت شده است، به قرن یازدهم میلادی برمی گردد؛ برخی از مردم نگران بودند که اجساد در قالب هیولاهای خون آشام از گور بلند شوند و زندگی افراد عادی را به خطر بیندازد.

در این منطقه، کشف اجسادی که جمجمه آن ها با میله آهنین یا تکه چوبی شکسته شده باشد، غیرعادی نیست. مردم در آن دوره فکر می کردند این کار می تواند یکی از راه های مرگ همیشگی اجساد باشد.

در بخشی از نقاط این قاره، به ویژه در بین مردم «اسلاو»، اعتقاد به وجود خون آشام ها به حدی گسترش پیدا کرده بود که وحشت شدیدی را در بین مردم رواج داده بود، حتی برخی از کسانی که مضون به خون آشام بودند در آن دوره اعدام شدند.

تحقیقات باستان شناسان درباره اکتشاف جسد دهکده «پین» همچنان ادامه دارد.

1