20 آوریل 2024 - 04:09

دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در یک محوطه تاریخی بسطام

5 سپتامبر 2022 - 00:00 dsfr.ir/d87gx

دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در یک محوطه تاریخی بسطام
shahrood.ir
نمایی از میدان اصلی شهر بسطام

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود از دستگیری دو حفار غیرمجاز در محدوده یک محوطه تاریخی در بخش بسطام خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، مرتضی نظری ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش هایی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در یکی از محوطه های تاریخی در بخش بسطام، حفاران توسط نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر شدند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه حفاران با تصور دست یابی به اشیای قدیمی اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند، افزود: از این دو حفار متخلف، ادوات حفاری کشف و ضبط و یک خودرو متعلق به آن ها نیز توسط نیروی انتظامی توقیف شد.

نظری گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود یادآوری کرد: هم وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اطلاع دهند.

1