25 آوریل 2024 - 16:52
معاون استاندار اردبیل خبر داد:

اکو ۲۰۲۳ جهشی در تعریف محور جدید گردشگری است

4 سپتامبر 2022 - 15:00 dsfr.ir/te32w

اکو ۲۰۲۳ جهشی در تعریف محور جدید گردشگری است
ایرنا
اردبیل ۲۰۲۳ جهشی در تعریف محور جدید گردشگری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: برگزاری رویداد بین المللی کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۳ جهشی عظیم در تعریف محور جدید گردشگری در شمالغرب کشور خواهد بود.

به گزارش «دنیای سفر»، کمال الدین میرجعفریان روز گذشته ۱۲ شهریور در جلسه هماهنگی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اظهار کرد: برای معرفی فراسرزمینی و در حوزه کشورهای عضو اکو هم برنامه ریزی ها انجام شود و با استفاده از ظرفیت وزارت خارجه و حضور در نمایشگاه های خارجی پیش رو ظرفیت های استان معرفی شود.

وی ادامه داد: در بحث نرم افزاری، اطلاع رسانی و تولید محتوا برای معرفی استان باید به بهترین نحو عمل شود، سرمایه گذاران در حوزه های مختلف پای کار بیایند و با استفاده از این فرصت محصولات و تاسیسات خود را معرفی کنند.

میرجعفریان گفت: همه باید از ظرفیت های این رویداد در جهت معرفی استان حداکثر استفاده را ببریم و دستگاه ها و نهادهای مختلف همکاری کامل را برای برگزاری این رویداد داشته باشند.

در ادامه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز اظهار کرد: بیش از سه ماه تا شروع رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فرصت داریم و باید با مشخص کردن شرح وظایف دستگاه ها کار را به صورت عملی شروع شود.

فردین عینی ادامه داد: تاکنون ۶ کمیته برای برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ مشخص شده ، وظایف آنها تدوین شده و احکام آنها از سوی استاندار اردبیل ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری رویداد بین المللی کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۳ جهشی عظیم در تعریف محور جدید گردشگری در شمالغرب کشور خواهد بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما معرفی استان اردبیل در حوزه گردشگری با توجه و تکیه بر داشته های طبیعی و تاریخی آن است که تاکنون آنگونه که باید در سطح ملی و بین المللی معرفی نشده است.

1