18 آوریل 2024 - 09:52

ایران ایر دفتر فروش حضوری بلیت اربعین را به روی مردم بست

3 سپتامبر 2022 - 11:20 dsfr.ir/wn8re

ایران ایر دفتر فروش حضوری بلیت اربعین را به روی مردم بست
محمدعلی قاسمی
زائران اربعین در حال سوار شدن به هواپیما هستند

در حالی که هواپیمایی جمهوری اسلامی از آغاز فروش حضوری بلیت پروازهای اربعین خبر داده بود، اما بررسی ها حاکی است دفتر این شرکت در خیابان استاد نجات اللهی تهران به روی زائران بسته شده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین از ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۱۲ شهریور با نرخ هر نفر رفت و برگشت ۶ میلیون تومان و از ۴ فرودگاه شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آغاز شده است.

همچنین بر اساس ابلاغ وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی، فروش بلیت چارتری در ایام پروازهای اربعین شامل ۱۵ تا ۳۰ شهریور ممنوع است و سازمان هواپیمایی مجوز به پروازهایی که چارتری یا بالاتر از ۶ میلیون تومان باشد را نمی دهد.

این در حالی است که وبسایت های شرکت های هواپیمایی که برای فروش پروازهای اربعین اعلام آمادگی کرده اند، «ناموجود» بودن بلیت برای روزهای موجود در دامنه ۱۵ تا ۳۰ شهریور را اعلام می کنند.

از سوی دیگر برخی وب سایت های فروش اینترنتی بلیت هواپیما اقدام به فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت یک طرفه (فقط رفت) ۶ میلیون تومان می کنند.

حال آنکه بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت پروازهای یک طرفه اربعین می بایست به قیمت ۳ میلیون تومان عرضه شود.

برخی ایرلاین ها نیز علاوه بر اینکه بلیت پروازهای اربعین در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ شهریور را بالاتر از نرخ مصوب (۶ میلیون تومان رفت و برگشت) عرضه می کنند، فروش چارتری را هم علی رغم ممنوعیت آن در دستور کار قرار داده اند.

حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی دیروز از آغاز فروش گروهی و غیر گروهی (تک فروشی) به صورت حضوری در دفاتر فروش این شرکت شامل دفتر مرکزی هما در فرودگاه مهرآباد و همچنین دفتر خیابان استاد نجات اللهی آن خبر داد.

بررسی های میدانی حاکی است در مقابل دفتر فروش بلیت پروازهای اربعین در خیابان استاد نجات اللهی تهران، جمعیت نسبتاً قابل ملاحظه ای جمع شده و ایران ایر اقدام به بستن درب آهنین دفتر فروش بلیت کرده است.

یکی از متقاضیان خرید بلیت که اقدام به نام نویسی از زائران می کرد، می گفت از ساعت ۵ بامداد امروز در مقابل دفتر فروش ایران ایر حاضر شده و تا کنون از بیش از ۵۰۰ نفر نام نویسی کرده است. اما از ۸ صبح امروز تا کنون (لحظه تنظیم خبر) کمتر از ۱۰ نفر توانسته اند وارد دفتر فروش شده و مراحل ثبت نام را طی کنند.

1