28 مارس 2024 - 14:30

جاذبه های برتر گردشگری در آلمان

2 سپتامبر 2022 - 16:00 dsfr.ir/ed51d

جاذبه های برتر گردشگری در آلمان
dorezamin.com
دروازه براندنبورگ برلین

تاریخ، فرهنگ و زیبایی طبیعی به بهترین شکل ماهیت آلمان را توصیف می کند. در این مطلب با «بهترین جاذبه های گردشگری آلمان» آشنا می شوید.

تاریخ، فرهنگ و زیبایی طبیعی شاید به بهترین شکل ماهیت تعطیلات در آلمان را توصیف کند. آلمان با بسیاری از شهرهای تاریخی و شهرهای کوچک عجیب وغریب، همراه با انبوهی از جنگل ها و کوه ها، باعث می شود تا بازدیدکنندگان در انتخاب مکان های منحصربه فرد برای بازدید در این بخش زیبای اروپا، از انتخاب خود لذت ببرند.

کسانی که مایل به دیدن مناظر یا تجربه هنر هستند باید به مناطق شهری بزرگ تر مانند مونیخ، فرانکفورت یا هامبورگ بروند. برای کسانی که به دنبال فعالیت های تفریحی هستند، بازدید از مکان هایی مانند کوه های باشکوه باواریا، جنگل سیاه یا دره راین می­تواند جذاب باشد.

کلیساهای قدیمی دوست داشتنی و کاخ های بزرگ همه جا هستند. در شهرها و روستاهای کوچک تر، برخی از شهرهای قدیمی قرون وسطایی که هنوز دست نخورده باقی مانده اند (آلتشتات)، بسیاری از سنت های چند صدساله ازجمله بازارهای سنتی کریسمس، جشنواره ها و نمایشگاه ها هنوز هم اجرا می شوند.

برلین پایتخت آلمان و مرکز فرهنگی آلمان است. این شهر پرجنب و جوش، خانه بسیاری از موزه ها و گالری های خوب، پایگاهی عالی برای کشف بسیاری از لذت های دیگر این کشور است.

در ادامه ی این مطلب با «بهترین جاذبه های گردشگری آلمان» آشنا می شوید.

دروازه براندنبورگ برلین

دروازه ماسه سنگ براندنبورگ با الگوبرداری از آکروپولیس در آتن و برای پادشاه فردریک ویلیام دوم در سال ۱۷۹۱ ساخته شد و اولین سازه نئوکلاسیک شهر بود. ارتفاع آن ۲۶ متر است که شامل کوادریگا، ارابه چهار اسبی تماشایی است که الهه پیروزی را بر فراز این ساختمان دیدنی حمل می کند.

شش ستون عظیم آن در هر طرف سازه، پنج گذرگاه چشمگیر را تشکیل می دهند: چهار گذرگاه برای رفت وآمد عموم استفاده می شد، درحالی که مرکز آن برای کالسکه های سلطنتی در نظر گرفته شده بود. ستون های دوریک عظیم نیز دو ساختمان را در هر طرف دروازه تزئین می کنند که زمانی توسط جمع آوران عوارض و نگهبانان استفاده می شد.

این دروازه بدون شک نمادین ترین سازه برلین است. باورش سخت است که ساختار باشکوهی که امروز می بینید در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیده است. همچنین زمانی بخشی از دیوار بدنام برلین بود و برای چند دهه نمادی از تقسیم برلین به شرق و غرب بود.

کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع سر به فلک کشیده کلن در سواحل راین قرار دارد و بدون شک چشمگیرترین مکان دیدنی کلن است. این شاهکار معماری یکی از بزرگ ترین کلیساهای جامع اروپا است. ساخت وساز این کلیسا بلندپروازانه ترین پروژه ساختمانی قرون وسطی بود و در سال ۱۲۴۸ آغاز شد و طبق گزارش ها بیش از ۶۰۰ سال طول کشید تا تکمیل شود.

فضای داخلی باشکوه کلیسای جامع به اندازه نمای آن، ۶۱۶۶ مترمربع مساحت دارد و دارای ۵۶ ستون عظیم است. بالای محراب مرتفع، تکیه سه پادشاه، یک اثر هنری طلایی قرن دوازدهمی است که توسط نیکلاس وردون برای نگهداری آثار سه پادشاه که از میلان به اینجا آورده شده بود، طراحی شد.

از دیگر موارد برجسته می توان به مناظر پانوراما از برج های جنوبی، شیشه های رنگی قرن دوازدهم و سیزدهم در کلیسای کوچک سه پادشاه، و خزانه داری با اشیای گران بهای فراوانش اشاره کرد که همه آن ها پس از جنگ جهانی دوم تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده اند. برای دیدن برخی از بهترین مناظر شهر و رودخانه، از ۵۳۳ پله تا سکوی دید در برج جنوبی بالا بروید.

جنگل سیاه، بادن - وورتمبرگ

جنگل سیاه زیبا با تپه های تیره و پر درختش یکی از پربازدیدترین مناطق مرتفع در تمام اروپا است. این جنگل که در گوشه جنوب غربی آلمان واقع شده، بهشت کوهنوردان است.

در سمت غرب، جنگل سیاه با شیب تند به راین فرود می آید و دره های سرسبز از آن عبور می کند، درحالی که در شرق، با شیب ملایم تری به سمت دره های نکار و دانوب بالا می رود.

از دیگر نکات برجسته می توان به راه آهن تماشایی جنگل سیاه اشاره کرد. مرکز آن تریبرگ با آبشارهای معروفش است و خود تریبرگ، موزه فضای باز جنگل سیاه است.

قلعه افسانه ای نویشوانشتاین

شهر قدیمی و جذاب فوسن که بین کوه های آلپ و یک استراحتگاه محبوب کوهستانی و مرکز ورزش های زمستانی واقع شده است، پایگاه خوبی برای کاوش در قلعه نویشوانشتاین در نزدیکی آن است. این قلعه قدیمی و دیدنی به طور گسترده به عنوان یکی از معروف ترین و زیباترین قلعه های سلطنتی اروپا شناخته می شود.

لودویگ دوم، پادشاه باواریا، این قلعه فانتزی با برج های متعدد و پوشیده از نبردها را که به عنوان الهام بخش قلعه های پارک موضوعی نمادین والت دیزنی مشهور است، از سال های ۱۸۶۹ تا ۱۸۸۶ ساخت.

دره راین

راین نه تنها مهم ترین آبراه اروپا است، بلکه زیباترین آبراه جهان نیز هست. این رودخانه باشکوه با طول کلی ۱۳۲۰ کیلومتر از سوئیس تا آلمان تا هلند کشیده شده است.

در حالی که مکان های زیادی در آلمان برای لذت بردن از این رودخانه باشکوه وجود دارد، بخش دوست داشتنی دره راین قسمت میانی بالا که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، احتمالا محبوب ترین نقطه برای بازدید گردشگران است. این رودخانه ۶۵ کیلومتری، بیش از ۴۰ قلعه و حدود ۶۰ شهر زیبای قرون وسطایی را در خود جای داده است که همگی در انتظار کاوش با کشتی کروز رودخانه یا با ماشین هستند.

شهر تاریخی بینگن، جایی که رودخانه قبل از ورود به دره باچاراچ از یک دره عمیق می گذرد، مکان خوبی برای شروع ماجراجویی است.

1