18 آوریل 2024 - 11:18

گردشگری پرتغال رونق می گیرد

2 سپتامبر 2022 - 12:30 dsfr.ir/ki39f

گردشگری پرتغال رونق می گیرد
reuters.com
Foreign tourism to Portugal surpasses pre-COVID levels in July

آمارها نشان می دهد تعداد گردشگرانی که در چند ماه اخیر به پرتغال سفر کرده اند با رشد چشمگیر همراه بوده است.

به گزارش «اخبار گردشگری دنیای سفر» به نقل از رویترز، بر اساس آمارهای اعلام شده، شمار گردشگران خارجی که در ماه جولای از پرتغال بازدید کرده اند، در مقایسه با همین بازه زمانی در دوران پیش از همه گیری کرونا نیز فراتر رفته است.

ماه گذشته میلادی، بیش از ۱.۸ میلیون گردشگر خارجی در هتل های پرتغال اقامت کردند، این درحالی است که سال گذشته زمانی که محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا پابرجا بود، این آمار برای گردشگران حدود ۶۰۰ هزار نفر اعلام شده بود. شمار گردشگران در جولای سال ۲۰۱۹ نیز ۱.۷۸ میلون نفر گزارش شده بود، که در آن زمان یک آمار بی سابقه برای صنعت گردشگری پرتغال محسوب می شد.

صنعت گردشگری پرتغال، پیش از شیوع ویروس کرونا و فلج شدن مسافرت در سطح جهانی، حدود ۱۵ درصد از تولیدات ناخالص داخلی را دربرمی گرفت.

البته، تعداد گردشگران خارجی در هفت ماه نخست امسال ۸.۱ میلیون نفر اعلام شده است که حدود یک میلیون نفر از گردشگران همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ کمتر است.

گردشگران اسپانیایی با ۲۸۵ هزار و ۹۰۰ نفر بیشترین سهم را در گردشگران خارجی داشتند که در ماه جولای به پرتغال سفر کردند. گردشگران بریتانیایی و آمریکایی نیز به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

چندی پیش نیز وزیر گردشگری فرانسه از پررونق شدن صنعت گردشگری این کشور در تابستان امسال خبر داد.

1