28 مارس 2024 - 04:01

سفر به عراق عادی شد

31 اوت 2022 - 11:00 dsfr.ir/x64e1

سفر به عراق عادی شد
محمد امین انصاری
مسافران ایرانی در مرز شلمچه

اعزام زمینی کاروان های زیارتی عراق که در پی ناآرامی های عراق از شامگاه دوشنبه متوقف شده بود، همزمان با بازگشایی مرزها از سرگرفته شد.

به گزارش «دنیای سفر» حمیدرضا محمدی مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت به ایسنا خبر داد: اعزام کاروان های زیارتی از مرزهای زمینی و هوایی عراق به حالت قبل برگشته و کاروان های زمینی از صبح امروز (چهارشنبه نهم شهریورماه) پس از بازگشایی مرزهای خاکی، اعزام ها را از سرگرفته اند.

اعزام کاروان های زیارتی از ایران به عراق از عصر روز دوشنبه هفتم شهریورماه، همزمان با ناآرامی ها و تحولات داخلی این کشور و با بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی، متوقف شده بود که پس از گذشت ۲۴ ساعت، نخست مرزهای هوایی باز شد و در ادامه، از صبح روز چهارشنبه نهم شهریورماه ۱۴۰۱ مرزهای زمینی ایران و عراق باز شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی صبح چهارشنبه نهم شهریورماه نیز اعلام کرد که امکان رسمی تردد زائران اربعین از مرزهای زمینی فراهم شده و زائران می توانند از طریق مرزهای زمینی به عراق تردد کنند.

این در حالی است که حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسمی در خراسان رضوی، با اشاره به اتفاقات اخیر عراق و بسته شدن مرزها، گفت که با توجه به اتفاقات اخیری که در عراق رخ داد و موجب بسته شدن مرزها شد، ۱۱ هزار و ۴۰۰ زائر ایرانی در عراق حضور داشتند که حدود ۵۰۰ نفر از این زائران در سیدمحمد محبوس بوده و تعداد دیگری هم در سامرا بودند که با پروازهای فوق العاده عراق و بازگشایی مرزها، زائران در حال خروج از عراق هستند.

او در عین حال به زائران توصیه کرد: برای سفر به سمت عراق کماکان باید صبوری کنند.

1