29 مارس 2024 - 19:48

نامه های دیده نشده «چارلز دیکنز» به نمایش گذاشته می شود

1 سپتامبر 2022 - 09:30 dsfr.ir/km9o7

نامه های دیده نشده «چارلز دیکنز» به نمایش گذاشته می شود
thoughtco.com
چارلز جان هافِم دیکنز | Charles John Huffam Dickens

تعدادی از نامه های «چارلز دیکنز» نویسنده مشهور انگلیسی که تاکنون دیده نشده اند برای نخستین بار به نمایش گذاشته می شوند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از گاردین، ۱۱ نامه متعلق به «چارلز دیکنز» یکی از برجسته ترین رمان نویسان تاریخ که پیش از این هرگز منتشرنشده اند به نمایش عموم گذاشته خواهند شد.

این نامه ها، چند دعوت نامه و اطلاعاتی درباره نویسندگی و عادت های مطالعه این نویسنده مشهور را دربرمی گیرند و جزئیاتی درباره سفر «دیکنز» به سوئیس را آشکار می کنند.

در یکی از این نامه ها که در دهم فوریه سال ۱۸۶۶ توسط خالق آثار برجسته ای همچون «اولیور توئیست»، «دیوید کاپرفیلد» و «سرود کریسمس» نوشته شده است، «دیکنز» درباره نبود خدمات پستی در روزهای یکشنبه گلایه می کند و از احتمال ترک کردن دهکده «کِنت» سخن می گوید.

این نامه بخشی از ۳۰۰ شیئی هستند که توسط موزه «چارلز دیکنز» در سال ۲۰۲۰ از یک مجموعه دار آمریکایی خریداری شدند. در این مجموعه چندین مورد از لوازم شخصی، پرتره، طراحی و کتاب نیز وجود دارد.

«موزه چارلز دیکنز» واقع در لندن این مجموعه که ۱.۸ میلیون پوند ارزش دارد را با کمک «صندوق میراث ملی»، «صندوق هنری» و چند موسسه دیگر خریداری کرده است.

نمایش این مجموعه آثار در این موزه و به صورت آنلاین از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

چارلز جان هافِم دیکنز (به انگلیسی: Charles John Huffam Dickens)؛ (زاده ۷ فوریهٔ ۱۸۱۲ – درگذشته ۹ ژوئن ۱۸۷۰) نویسنده نامدار انگلیسی و برجسته ترین رمان نویس عصر ویکتوریا بود.

به عقیده جیمز جویس، نویسنده معاصر، از ویلیام شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده است.

بسیاری از رویدادها و شخصیت های کتاب های چارلز دیکنز، بازتابی از رویدادها و شخصیت های زندگی واقعی دیکنز هستند. از او برای داستان سرایی و نوشتار توانمندش و خلق شخصیت های به یادماندنی، بسیار تحسین شده است.

دیکنز در طول زندگی خویش، محبوبیت جهانی بسیاری یافت. از نوشته های پرآوازه او می توان دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور توئیست و داستان دو شهر را نام برد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « گاردین » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1