29 مارس 2024 - 09:25
مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی خبر داد

بلیت یک طرفه مشهد به عراق ۷ میلیون تومان

1 سپتامبر 2022 - 09:20 dsfr.ir/3t753

بلیت یک طرفه مشهد به عراق ۷ میلیون تومان
محسن بخشنده
مسافران پروازهای عراق در فرودگاه مشهد سرگردان هستند

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر علی رغم اینکه قیمت بلیت هواپیمای مشهد به عراق ۷.۵ میلیون تومان تعیین شده، در بازار آزاد فقط بلیت مسیر رفت مشهد به عراق هفت میلیون تومان به فروش می رسد.

به گزارش «اخبار حمل و نقل دنیای سفر» جواد شاد در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت اعزام زائران اربعین از مشهد اظهار کرد: در حال حاضر تمام مرزهای زمینی و هوایی باز شده و زائران هیچ مشکلی برای سفر به عراق نخواهند داشت. مرزهای زمینی عراق از صبح باز شده و زائران در حال تردد هستند.

وی با اشاره به گلایه مردم از ظرفیت و قیمت وسایل نقلیه عمومی برای انتقال زائران اربعین افزود: زیرساخت ها هنوز آماده نیست و مردم در بلاتکلیفی به سر می برند. امیدوارم طی چند روز آینده مدیران وزارت راه و اداره کل راهداری خراسان رضوی نسبت به تامین وسایل نقلیه مورد نیاز زوار این استان که دورترین نقطه کشور به کربلا نیز محسوب می شود، اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر بلیت اتوبوس و قطار موجود نیست. زائران در یک نگرانی و بلاتکلیفی شدید به سر می برند. ما نیز برای جبران کمبود وسایل نقلیه جاده ای چندین مرتبه با اداره کل راهداری خراسان رضوی ارتباط گرفته ایم تا راهکاری برای انتقال کلیه زائران به شهرهای مرزی ایران پیدا کنند.

شاد تصریح کرد: توصیه شده زائران برای جلوگیری از دام سودجویان بازار اربعین از طریق سایت نسبت به خرید بلیت مد نظر خود اقدام کنند. راهداری و پایانه ها نیز باید تمام ظرفیت خود را در سایت ها قرار دهند تا مردم از طریق سایت بلیت خریداری کنند تا به دام بازار سیاه نیفتند.

وی تاکید کرد: اگر اربعین و زیارتی وجود دارد، به راهنمایی مرجعیت عظیم شیعه است. مراجع عظام شیعه نیز تاکید داشته اند زائران حضور خود در شهرهای زیارتی را به نحوی برنامه ریزی کنند و با یک سلام و عرض ارادات از آن شهر خارج شوند تا سایر زائران از این ظرفیت معنوی بهره مند شوند.

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: زائران اگر برای اسکان چند روزه در کربلا برنامه ریزی کرده اند، آن را به یک یا نصف روز کاهش دهند؛ همانطور که مردم عراق پس از راهپیمایی اربعین با یک سلام به امام حسین(ع) از کربلا خارج می شوند، زائران نیز همانند مردم عراق عمل کرده و زیارت خود را از حضرت اباعبداالله(ع) برای سایر ایام خلوت سال طلب کنند تا از هرگونه ازدحام و شلوغی جلوگیری شود. توصیه می شود زائران زمان عرض ارادات خود را تقلیل دهند تا در ثواب زیارت سایر زوار هم مشارکت داشته باشند.

1