28 مارس 2024 - 18:46

کشف اسکلت زنی که درون قایق دفن شد

29 اوت 2022 - 08:00 dsfr.ir/k94g4

کشف اسکلت زنی که درون قایق دفن شد
dailymail.co.uk
کشف جسد یک زن جوان درون یک قایق هزار ساله در منطقه پاتاگونیا آرژانتین

باستان شناسان بقایای زن جوانی را در آرژانتین کشف کردند که در یک قایق حدودا هزار ساله دفن شده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از دیلی میل، باستان شناسان بقایای قایق حدودا هزار ساله ای را در منطقه «پاتاگونیا»، نزدیک مرز شیلی و آرژانتین کشف کرده اند که جوانی در آن دفن شده است.

به گفته محققان، این امکان وجود دارد که این زن در قایق دفن شده بوده تا قایق بتواند به او در سفر به جهان پس از مرگ کمک کند. این قایق درحقیقت استعاره ای است از انتقال روح فرد متوفی از طریق دریا به مقصد ابدی.

محققان با بررسی استخوان لگن و وضعیت دندان اسکلت دریافتند این زن در زمان مرگ بین ۱۷ الی ۲۵ سال سن داشته است، با این حال علت مرگ او نامشخص است.

کاوشگران حدود ۶۰۰ تکه از یک تنه سرو شیلیایی را در اطراف اسکلت این زن کشف کرده اند. برای ساخت این نوع از قایق های چوبی، بخش داخلی تنه درخت با استفاده از آتش تخلیه می شده است.

محققان با استفاده از تاریخ گذاری رادیو کربن دریافتند این زن احتمالا در سال ۱۱۴۲ میلادی جانش را از دست داده است. بر این اساس می توان نتیجه گرفت این زن یکی از افراد قوم «ماپوچه» بوده است که پرجمعیت ترین گروه بومیان آمریکای جنوبی محسوب می شدند.

باستان شناسان همچنین یک کوزه سفید و قرمز را کشف کردند که در نزدیکی سر این زن قرار داده شده بود.

این قدیمی ترین قایق خاکسپاری است که تاکنون در قاره آمریکای جنوبی کشف شده است. محققان معتقدند کشف این قایق می تواند اطلاعات جدیدی درباره این مردم و اعتقادان آن ها پیش از حضور اسپانیایی ها را ارائه دهد. این اکتشاف همچنین از این نظر حائز اهمیت است که بر اساس سنت، اغلب مردان در قایق های خاکسپاری، دفن می شدند.

1