18 آوریل 2024 - 18:41

خدمات پست در ایام اربعین اعلام شد

29 اوت 2022 - 00:10 dsfr.ir/9u0jo

خدمات پست در ایام اربعین اعلام شد

نشست تشریح خدمات شبکه پستی کشور در ایام اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش «دنیای سفر»، سعید شریف زاده - عضو هیات مدیره و رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست در نشست خبری درباره خدمات ارایه شده توسط شرکت ملی پست برای زائران اربعین اظهار کرد: تشکیل ستاد اربعین در شرکت ملی پست یک اقدام ابتکاری بوده و از ابتدای تیرماه سال جاری تدبیر شده که خدماتی را به زائران ارایه دهد.

وی ادامه داد: تشکیل ستاد از اول تیرماه بوده که در این مدت ۹ جلسه برگزار شده تا بتوانیم خدماتی را به زائران ارایه دهیم.

شریف زاده افزود: پیش بینی یک نرم افزار به نام پست یافته انجام شده که این نرم افزار برای اسناد و مدارک مفقود شده در پنج منطقه در عراق با پایگاه هایی درنظر گرفته شده است. این اسناد تحویل و از طریق نرم افزار پست یافته به صاحبان تحویل داده می شود.

رییس ستاد اربعین شرکت ملی پست بیان کرد: در داخل کشور در زمینه جابه جایی نذورات حسینی هم آمادگی لازم وجود دارد؛ همچنین موکبی هم در زمینه اقدامات مربوط به پذیرایی از زائران در مرز مهران در نظر گرفته شده است.

وی تشریح کرد: برای پرسنل خود شرکت ملی پست هم تمهیداتی را درنظر گرفته ایم تا تنها یا با خانواده در این رویداد فرهنگی-مذهبی شرکت کنند و مابقی موضوعات هم در دست اقدام قرار دارد؛ همچنین از طریق شماره ۱۹۳ (سامانه اطلاع رسانی شرکت ملی پست) همکاران ما در زمان هایی حضور خواهند داشت تا به پرسش های شهروندان پاسخ دهند.

در ادامه محسن وطن پرست - مدیر کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پست- اظهار کرد: رونمایی و بهره برداری از سامانه "پست یافته" امروز انجام می شود؛ لازم به ذکر است مدارک مفقود شده در این سامانه ثبت و هموطنان می توانند پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: نحوه تحویل مدارک به دو صورت است؛ روش اول حضوری است که به واحدهای پستی مراجعه می کنند و در روش دوم می توانند به صورت غیر حضوری دریافت کنند. همچنین، قابلیت ثبت پیگیری، اتصال به سامانه های بقیه درگاه ها از مهم ترین بخش های سامانه پست یافته است.

وطن پرست درباره گذرنامه ها تصریح کرد: دو میلیون ۷۰۰ هزار گذرنامه از ابتدای سال تا پایان مرداد تحویل داده شده است؛ همچنین امکان پیگیری گذرنامه با کد ملی وجود دارد و مردم می توانند برای پیگیری گذرنامه های خود از طریق کد ملی اقدام کنند.

همچنین محمد باقر بومیان- دستیار مدیر عامل و دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست- در این نشست اظهار کرد: ما در شرکت ملی پست با تشکیل ستاد اربعین، خدماتی را پیش بینی کرده ایم که یکی از آنها «طرح عاشقانه های حسینی» است که برای اولین بار در کشور رخ می دهد.

وی افزود: امسال برای عزیزانی که نمی توانند در این مراسم شرکت کنند، امکانی در نظر گرفته شده تا نامه هایی را برای امام حسین (ع) به نگارش درآورند و سپس این نامه ها به همکاران ماه در پست تحویل داده می شود و درنهایت به صورت رایگان به عراق می برند و طی تشریفاتی نامه ها تحویل عتبه مقدسه حسینی داده خواهد شد.

بومیان افزود: ما طرح ۴۰ لبیک حسینی را هم در این ایام به اجرا در آورده ایم که از روز عاشورا شروع شده تا اربعین ادامه دارد. هر روز یک موضوعی مشخص شده یک متن در قالب آن موضوع تنظیم شده و هر روز در پرتال شبکه ملی پست بارگذاری می شود.

دستیار مدیر عامل و دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست در پایان سخنان خود بیان کرد: همچنین خدمات پستی در راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران هم انجام می شود. بحث جاماندگان اربعین در تهران هم وجود دارد که همزمان خدمات پست یافته در راهپیمایی جاماندگان انجام خواهد شد. با توجه به این که چندین مسیر برای این امر پیش بینی می شود، همکاران ما در شرکت ملی پست برنامه ریزی کردند که در استان تهران در مسیرهای اصلی، پایگاه هایی را برای ارائه خدمات پست یافته ایجاد کنند و خدمات لازم را ارائه دهند.

1