16 آوریل 2024 - 21:18
همزمان با هفته دولت؛

اقامتگاه سنتی رباط لاری تربت حیدریه افتتاح می شود

25 اوت 2022 - 12:30 dsfr.ir/422tg

اقامتگاه سنتی رباط لاری تربت حیدریه افتتاح می شود
باشگاه خبرنگاران جوان
اقامتگاه سنتی رباط لاری در تربت حیدریه

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: هم زمان با هفته دولت، مرحله نخست اقامتگاه سنتی رباط لاری افتتاح می شود.

به گزارش «دنیای سفر»، علی محمدی اظهار کرد: این اقامتگاه سنتی با تغییر کاربری کاروانسرایی تاریخی با مساحتی بیش از چهار هزار متر مربع و با سرمایه گذاری بیش از ۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: «در مرحله نخست این واحد که شامل رستوران سنتی و ۱۲ واحد اقامتی و بازارچه صنایع دستی و سوغات است، برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: به دلیل موقعیت ویژه و قرارگیری این اقامتگاه در داخل بافت تاریخی و بازارهای سنتی تربت حیدریه، احیای این اثر تاریخی کمک زیادی به حفظ و مرمت سایر آثار تاریخی شهر خواهد کرد.

محمدی گفت: معماری سنتی این اقامتگاه با تزئینات آجرکاری زیبا همراه با پذیرایی با غذاهای محلی و وجود کارگاه های صنایع دستی از جمله مزیت های این اقامتگاه است که در رونق اقتصادی این مکان تأثیر به سزایی خواهد داشت.

محمدی افزود: تاکنون در سطح شهرستان تعداد ۱۸ اقامتگاه بوم گردی فعال یا در حال دریافت مجوزاست، هم چنین تعداد ۲ خانه مسافر نیز در این شهرستان در حال خدمت رسانی است.

گفتنی است، رباط لاری مربوط به دوره قاجار است و در تربت حیدریه، ضلع جنوبی میدان رباط، خیابان روح بخش واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۶۶۶۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

1