28 مارس 2024 - 06:52

سفر گردشگران به ترکیه بیشتر شد

23 اوت 2022 - 19:30 dsfr.ir/4p0lq

سفر گردشگران به ترکیه بیشتر شد
دریافتی
سفر به ترکیه | Travel To Turkey

آمارهای جدید نشان می دهد شمار گردشگران خارجی که به ترکیه سفر کرده اند در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از رویترز، شمار گردشگران خارجی ترکیه در ماه جولای امسال در مقایسه با سال گذشته با ۵۳ درصد افزایش همراه بوده است.

تعداد گردشگران خارجی در ماه جولای به ترکیه سفر کرده اند ۶.۶۷ میلیون نفر اعلام شده است. بخش زیادی از این مسافران را بازدیدکنندگان روسی دربرگرفته اند که پس از این که کشورهای غربی در پی حمله روسیه به اوکراین، محدودیت های سفری اعمال کردند، ترکیه را برای سفر انتخاب کرده اند. البته آمار سفر بازدیدکنندگان آلمانی و بریتانیایی نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

با توجه به این که تمرکز اصلی برنامه اقتصادی «اردوغان» افزایش تعاملات مالی با سایر کشورها برای مقابله با تورم و نرخ سود است، سودهای صنعت گردشگری برای اقتصاد ترکیه حیاتی محسوب می شوند.

وزارت گردشگری ترکیه ماه گذشته اهداف پایان سال را به ۴۷ میلیون گردشگر و ۳۷ میلیارد دلار سود گردشگری افزایش داد.

مدیرکل بنیاد هتل داران ترکیه بیان کرد: «آمارهای ماه جولای همچون ماه اوت قدرتمند بودند. وقتی رزروهای اتاق، شمار پروازها و رزوهای تورهای گردشگری برای ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر را بررسی می کنیم، به نظر می رسد که اهداف وزارت گردشگری عملی خواهد شد.»

مدیرکل بنیاد هتل داران ترکیه همچنین با اشاره به روی آوردن گردشگران ثروتمند روس به ترکیه، بیان کرد: «روس های ثروتمندی که عادت داشتند به مقاصد گردشگری پرهزینه تری همچون اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و یونان سفر کنند نیز به دلیل محدودیت های پروازی که توسط کشورهای غربی اعمال شده است به ترکیه روی آورده اند.»

تاکنون، آلمانی ها با ۲.۹۹ میلیون نفر، روس ها با ۲.۲ میلیون نفر و بریتانیایی ها با ۱.۸ میلیون گردشگر بیشترین سهم را در بین بازدیدکنندگان خارجی ترکیه داشته اند. تعداد کلی گردشگران خارجی که امسال به ترکیه سفر کرده اند با افزایش ۱۲۸ درصدی به ۲۳.۰۳ میلیون نفر رسیده است که کمی از ۲۴.۷ میلیون گردشگر سال ۲۰۱۹ کمتر است.

البته پایین آمدن ارزش لیر باعث شده است ترکیه به مقصد محبوب تری برای مسافران خارجی تبدیل شود.

1