29 مارس 2024 - 13:25

روستای برغان؛ روستایی نزدیک تهران

22 اوت 2022 - 18:10 dsfr.ir/y75zb

روستای برغان؛ روستایی نزدیک تهران
بهزاد حبیبی
روستای برغان در شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است و جزو استان البرز است.

روستای برغان در شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است و جزو استان البرز است.

به گزارش «دنیای سفر» سفر کردن یکی از کارهایی است که انسان ها همواره در طول زمان انجام داده اند. همه ما پس از مدتی زندگی کردن در محل زندگی اصلی ما دوست داریم برای مدتی نه چندان طولانی و گاها طولانی از محل زندگی مان دور شویم و سفر کنیم. گروهی برای مسافرت کردن خارج از کشور را انتخاب می کنند و گروهی هم ترجیح می دهند تا درون کشور بمانند و مناطق بکر و دست نخورده کشورشان را کشف کنند.

موقغیت جغرافیایی روستای برغان

روستای برغان در شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است و جزو استان البرز است. بکر بودن و سرسبزی این روستا به خاطر قرار گرفتن در بین دو رود سنج و شاهرود است. این روستا به دلیل این که در مسیر کرج به سمت کردان واقع شده است اهمیت بیشتری را برای گردشگری و توریسم به خود جلب کرده است چرا که مردم با عبور و مرورهای زیادی که از این مسیرها دارند گاهی برای استراحت کردن و فرار از هیاهوی شهر ترجیح می دهند تا در مکانی و بکر استراحت کنند. اگر در مسیر کرج به سمت کردان قرار گرفتید دیدن کردن از روستای برغان را به هیچ عنوان از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری روستای برغان چه هستند؟

پل برغان: در کنار طبیعت بکر و دست نخورده روستا برغان یک اثر تاریخی که مربوط به دوره صفویه است قرار گرفته است. پل برغان که یک اثر تاریخی و ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است هر ساله گردشگران زیادی را برای دیدن کردن از این اثر تاریخی در کنار طبیعت بکر و دست نخورده برغان جذب می کند.

میدان برغان در روستای برغان: محل اصلی برگزار کردن مراسمات مختلف از جمله مراسمات مذهبی محرم و صفر است. اگر تهرانی هستید و علاقه مند به تعزیه خوانی و شرکت در مراسمات مذهبی محرم هستید حتما برای دیدن این مراسمات به روستای برغان سفر کنید.

طبیعت بکر برغان: یکی از دلایل زیبایی روستای برغان و وجود هیاهو و شور و نشاط زندگی که در این روستا وجود دارد بودن نعمت خدادادی آب است. این روستا به خاطر قرار گرفتن در بین دو رود سنج و شاهرود تبدیل به مکانی بسیار خنک برای فرار کردن از گرمای تهران و هیاهوی شهر است.

چه زمان به روستای برغان سفر کنید؟

روستای برغان در نیمه شمالی کشور قرار گرفته است. این روستا که امکانات تفریحی و رفاهی زیادی را در خود جای داده است مکان بسیار مناسب برای سفر کردن در فصل پاییز و تابستان است چرا که در این فصول دما هوا در آنجا زیاد بالا نیست. اگر اهل عکسبرداری کردن در فصل پاییز هستید برگ ریزان روستا برغان فضای بسیار دلچسبی را برای لذت بردن، کسب آرامش و همچنین عکس برداری کردن به شما هدیه می کند. این در حالی است که بعضی از افراد برای دیدن برف بسیاری که در روستای برغان می بارد و لذت بردن از از سرمای زمستانی به روستای برغان می روند.

روستا برغان در چه موقعیت جغرافیایی قرار گرفته است؟

برای رسیدن به روستا برغان در مسیر تهران کرج به سمت رجایی شهر بروید و پس از آتشکده و دو راهی به سمت روستا برغان حرکت کنید. پس از رسیدن به دوراهی تا روستا برغان حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارید. همچنین می توانید از تهران به ساوجبلاغ بروید و پس از قرار گرفتن در جاده کردان به روستا برغان برسید.

1