29 مارس 2024 - 08:11

پاس گل جام جهانی قطر به صنایع دستی ایران

22 اوت 2022 - 10:30 dsfr.ir/d522y

پاس گل جام جهانی قطر به صنایع دستی ایران
سید حسین اوجاقی
جام جهانی فوتبال 2022 در قطر برگزار می شود

با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات جام جهانی قطر و تأکید بر فرصت های این رویداد به منظور معرفی صنایع دستی کشور، وزیر میراث فرهنگی درباره این موضوع اظهاراتی را بیان کرد.

به گزارش «دنیای سفر»، سیدعزت الله ضرغامی جام جهانی قطر را فرصت مناسبی برای معرفی و توسعه صادرات صنایع دستی ایران به سراسر جهان دانست و در این زمینه بیان کرد: «این طرح مدت هاست که در وزارتخانه تشکیل شده است. بخش های مرتبط با موقعیتی که در مورد مسابقات جام جهانی قطر برای کشور فراهم می شود، بررسی و احصا شده و اقدامات لازم صورت گرفته و تداوم دارد.» 

او ادامه داد: «الان که من صحبت می کنم معاون محترم صنایع دستی ما در قطر به سر می برند برای آن مواردی که ما در حوزه صنایع دستی تعهد داریم متناسب با امکاناتی که در قطر به ما می دهند، اقدامات لازم را انجام دهیم.»

جام جهانی قطر قرار است یک روز زودتر برگزار شود تا دیدار تیم ملی قطر برابر اکوادور بازی افتتاحیه جام باشد. این رویداد علاوه بر جنبه ورزشی آن، این روزها به لحاظ فرصت هایی که در حوزه های مختلف مانند صنایع دستی، پیش رو قرار داده، مورد توجه است. در همین راستا پیش تر نیز صحبت از گلیمی شده بود که قرار است تا در جام جهانی قطر از آن رونمایی شود. این گلیم که مربوط به استان فارس است، به مساحت ۱۰۵ متر مربع و با عنوان بزرگ ترین گلیم جهان به سفارش قطر ساخته شده است.

1