28 مارس 2024 - 18:20
معاون میراث فرهنگی استان بوشهر خبر داد:

مرمت سه ابنیه تاریخی در بوشهر

21 اوت 2022 - 10:00 dsfr.ir/hp9vy

مرمت سه ابنیه تاریخی در بوشهر
سفر مارکت
عمارت گلشن بوشهر

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از مرمت موزه مردم شناسی، عمارت گلشن و بقعه شیخ حسین چاه کوتاهی در شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» نصرالله ابراهیمی اظهار کرد: موزه مردم شناسی بوشهر در عمارت طاهری بافت تاریخی بوشهر قرار دارد که بخشی از موزه نیازمند بهسازی بود و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: عملیات تعمیر شناشیرها، سرویس بهداشتی، اندود کاری دیوارها و انجام کارهای چوبی درب و پنجره های موزه از مهم ترین اقداماتی خواهد بود که در این راستا انجام می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تصریح کرد: برآورد هزینه برای انجام پروژه مرمت موزه مردم شناسی بوشهر در عمارت طاهری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که با تامین اعتبار لازم احیا و مرمت آن در حال انجام است.

ابراهیمی در ادامه بیان کرد: عمارت گلشن یکی از عمارت های شاخص و ثبتی بافت تاریخی بوشهر بوده که در نوار ساحلی شهر قرار گرفته و مرمت این بنای ارزشمند آغاز شده است.

این مقام مسئول افزود: این عمارت با کاربری اقامتی پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شده است و با توجه به روند مرمت، امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: در جریان عملیات اجرایی این پروژه کار استحکام بخشی، تقویت پی، اندود برداری، بندکشی، نورپردازی، کارهای چوبی درب و پنجره ها، کف سازی، گچ کاری و تاسیسات انجام می شود.

ابراهیمی اعلام کرد که برآورد ما برای احیای این عمارت ۲۰ میلیارد ریال است که از سوی بخش خصوصی تامین و در حال اجرا است.

وی در خصوص مرمت بقعه شیخ حسین چاه کوتاهی بیان کرد: این بنا یکی از آثار تاریخی شهر بوشهر در محله امام زاده بوده که عملیات مرمت این بنا آغاز شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: در جریان این عملیات کار مرمت گنبد بقعه، چون عایق کاری و عایق بندی سقف، گچ کاری و برق مجموعه انجام خواهد شد.

ابراهیمی برآورد هزینه عملیات مرمت بقعه شیخ حسین چاه کوتاهی رت ۵ میلیارد ریال اعلام و گفت: با تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

1