17 آوریل 2024 - 01:37

تماشای دردسرآفرین کوه های یخ

21 اوت 2022 - 15:10 dsfr.ir/r75zc

تماشای دردسرآفرین کوه های یخ
worldtravelguide.net
یک گردشگر در حال تماشای کوه های یخی «گرینلند»

شمار زیادی از گردشگران برای تماشای کوه های یخی و طبیعت زیبا به «گرینلند» سفر می کنند، لذا مسئولان تلاش می کنند برای حفاظت از محیط زیست این کشور، جمعیت گردشگران را کنترل کنند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری فرانسه، محیط زیست آسیب پذیر «گرینلند» به دلیل گرمایش جهانی در خطر است. علاوه بر این تعداد قابل توجهی از گردشگران برای تماشای طبیعت «گرینلند» به این کشور سفر می کنند و این باعث شده مقامات این کشور به فکر کنترل جمعیت گردشگران بیفتند. 

در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۵۰ هزار گردشگر به «ایلولیسات»، سومین شهر بزرگ «گرینلند» سفر کردند، این درحالی است که جمعیت این شهر یک دهم آمار گردشگران آن است.

انتظار می رود آمار این گردشگران با افتتاح فرودگاه بین المللی در دو سال آینده افزایش پیدا کند. با این که افتتاح این فرودگاه برای اقتصاد این جزیره مفید است، اما برای اکوسیستم آسیب پذیر و در حال ذوب «گرینلند» یک چالش است.

در ۴۰ سال اخیر، «شمالگان» حدود چهار بار سریع تر از سایر نقاط کره زمین گرم شده است.

شهردار «ایلولیسات» بیان کرد: «ما می توانیم هر روز تغییرات ناشی از تغییرات اقلیمی را ببینیم. کوه های یخی کوچک تر شده اند و یخچال های طبیعی درحال فرسایش هستند.»

علاوه بر این، ذوب شدن خاک منجمد نیز ثبات برخی از ساختمان ها و زیربناها را تهدید می کند.

با توجه به این که طبیعت «گرینلند» مستعد تغییراتی است که با آمدن گردشگران به وجود می آید، مقام های «گرینلند» قصد دارند بدون دور راندن گردشگران، از این مکان حفاظت کنند.

شهردار «ایلولیسات» در این باره گفت: «قصد داریم ورود کشتی های حامل گردشگران به این مکان را کنترل کنیم. «ایلولیسات» برای حفاظت از محیط زیست و جامعه باید فقط روزانه حداکثر یک کشتی که حداکثر حامل هزار گردشگر است، بپذیرد.»

اخیرا، سه کشتی تفریحی در یک روز به این شهر رسیدند که در مجموع شش هزار گردشگر را در «ایلولیسات» پیاده کردند. به گفته شهردار «ایلولیسات» زیربناهای این شهر برای چنین جمعیتی طراحی نشده است.

1