24 آوریل 2024 - 00:12

گردشگران، کتاب فروشان رود «سن» را نجات دادند

20 اوت 2022 - 15:20 dsfr.ir/285ud

گردشگران، کتاب فروشان رود «سن» را نجات دادند
رویترز
گردشگران، کتاب فروشان رود «سن» را نجات دادند

با بازگشت گردشگران به پایتخت فرانسه، فعالیت کتاب فروشان مشهور اطراف رود «سن» نیز رونق گرفته است.

به گزارش «سرویس اخبار گردشگری دنیای سفر» و به نقل از رویترز، گردشگران به پاریس بازگشته اند و حالا کتاب فروشان مشهور رود «سن» دیگر نگران نیستند که همه گیری ویروس کرونا این کسب و کار که قدمتش به قرن شانزدهم میلادی می رسد را نابود کند.

«رشید بونوار» یک ملوان سابق است که این روزها در قلب پاریس کتاب های دست دوم قدیمی را در قفسه چوبی کنار رود «سن» ، به مردمی که برای بازدید از این رود آمده اند می فروشد.

حالا ۱۸ کتاب فروش جدید دیگر در فضای ۳ کیلومتری اطراف رود «سن» مشغول فعالیت شده اند و «بونوار» فقط یکی از آن ها است.

نقاط مخصوص قفسه های کتاب اطراف «رود سن» در قالب دوره های پنج ساله توسط شورای شهر پاریس به فروشندگان اختصاص داده می شوند. با اینکه کتاب فروش ها اجاره ای پرداخت نمی کنند، اما آن ها باید دست کم چهار روز در هفته فعالیت داشته باشند.

«بونوار» و ۱۷ فروشنده جدید دیگر، اخیرا برای فعالیت توسط شورای شهر تایید شده اند. اکنون شمار این فروشندگان در مجموع به ۲۳۰ نفر می رسد.

رئیس انجمن کتاب فروشان می گوید: «زندگی بالاخره به حالت عادی بازگشته است. ما به تازگی دو سال همه گیری ویروس کرونا را پشت سر گذاشتیم، (در آن سال ها) به دلیل محدودیت های کرونایی فعالیت ما با وقفه مواجه شد. حالا گردشگران بازگشته اند و کتاب فروش های جدید نیز مستقر شده اند.»

1