25 آوریل 2024 - 20:37

۷ جاذبه گردشگری برتر جهان

17 اوت 2022 - 11:10 dsfr.ir/u64j4

۷ جاذبه گردشگری برتر جهان
stuartsays.com
گراند کنیون، ایالات متحده آمریکا

برای اطلاع از چک لیست مکان هایی که در طول زندگی تان باید از آن ها بازدید کنید، با «فهرست بهترین جاذبه های گردشگری جهان» شروع کنید.

برای بسیاری از جاذبه های گردشگری، نماد و مقاصدی وجود دارد که آن ها را نشان می دهند و آن ها را بسیار مهم می کند. برخی از این مکان ها محبوب ترین مکان های میراث جهانی یونسکو هستند.

برای اطلاع از چک لیست مکان هایی که در طول زندگی تان باید از آن ها بازدید کنید، با «فهرست بهترین جاذبه های گردشگری جهان» شروع کنید.

کولوسئوم، رم

معروف ترین و بزرگ ترین سازه ای که هنوز از امپراتوری روم باقی مانده است، کولوسئوم است. کولوسئوم بزرگ ترین جاذبه رم امروزی است.

کولوسئوم که در قلب شهر رم قرار دارد مکانی جذاب برای بازدید است. پروازهای مستقیم از سراسر جهان روزانه در رم فرود می آیند و گردشگرانی را که برای دیدن کولوسئوم به رم می آیند را به مقصد می رسانند. در خیابان های باستانی رم بگردید، در کولوسئوم گشت بزنید و اگر زمان اجازه داد، سفری به مناطق دیگر ایتالیا داشته باشید.

مجسمه آزادی، نیویورک

آمریکا مملو از مناظر و مکان های دیدنی عالی است، اما مجسمه آزادی بیش از هر چیز دیگری نماد ایالات متحده است. این نماد آزادی در شهر نیویورک توسط فرانسوی ها در سال ۱۸۹۶ به مردم آمریکا هدیه شد.

از میان تمام جاذبه های شهر نیویورک، این مجسمه یکی از جاذبه های دیدنی است که هر گردشگری باید ببیند. بهترین کاری که می توان در مجسمه آزادی انجام داد این است که تا تاجش سوار شوید و منظره شهر را تماشا کنید. دسترسی به مجسمه از طریق کشتی انجام می شود که یکی از نکات برجسته بازدید است.

ماچوپیچو، پرو

ماچوپیچو جایی است که باید به آن سفر کنید. شهر باستانی اینکاها، ماچوپیچو، مسلما چشمگیر ترین شهر ویران شده در جهان است.

بیشتر این جاذبه گردشگری از موقعیت مکانی آن، در ارتفاعات کوه های پوشیده از جنگل پرو ناشی می شود. در فلاتی مرتفع با کوه های سر به فلک کشیده سرسبز، صحنه سورئال است. سرسختی سازندگان برای ایجاد این مکان شگفت انگیز در جنگلی غیرقابل نفوذ، به خودی خود، چشمگیر است.

آکروپولیس، آتن

آکروپولیس که بر فراز آتن امروزی قرار دارد، شما را به سمت ارتفاع بالا می کشاند. وقتی بین ساختمان های باستانی بازسازی شده دقیق قدم می زنید، چشم اندازهای خارج از شهر باورنکردنی است. نزدیک به پایان روز، در این مکان درنگ کنید و غروب خورشید را از پله های نزدیک ورودی تماشا کنید. این یک مراسم شبانه در آتن است.

انگکور وات، کامبوج

بناهای باستانی مجموعه انگکور که توسط جنگل احاطه شده و در برخی موارد با درختان و ریشه های بزرگ پوشیده شده اند، ممکن است برای برخی از بازدیدکنندگان شبیه یک فیلم سینمایی به نظر برسد.

با ورود به انگکور وات، به راحتی می توان احساس کرد که وارد دوران دیگری شده اید. این مکان بدون شک یکی از چشمگیرترین مکان های جنوب شرقی آسیا و دلیل اصلی بازدید بسیاری از مردم از کامبوج است.

چهره های سنگی که بر فراز ساختمان ها و دروازه ها به چشم می خورند، تصاویری هستند که هیچ گاه آن ها را فراموش نخواهید کرد.

پترا، اردن

این شهر بیش از ۲۰۰۰ سال پیش ساخته شده و به مدت ۶۰۰ سال ناشناخته بود و سرانجام در سال ۱۸۱۲ کشف شد.

ساختمان های خیره کننده مستقیما در دیواره های صخره ای قرمز حک شده اند و به طرز شگفت انگیزی حفظ شده اند. سکوتی وهم آور همراه با سایه های بلند، حس خاصی به این شهر متروکه می دهد.

گراند کنیون، ایالات متحده آمریکا

بزرگ ترین جاذبه طبیعی در ایالات متحده، گراند کانیون، یک منظره کلیدی برای همه مسافرانی است که در طول زندگی خود به دنبال ماجراجویی هستند. ایستادن در لبه گراند کانیون، نگاه کردن به مناظر حکاکی شده، حواس شما را بیدار می کند. چندین مسیر پیاده روی در دره، چشم انداز بی نظیری را ارائه می دهد.

گراند کانیون در طول روز و در زمان های مختلف سال متفاوت به نظر می رسد. یک سفر به این مکان هرگز کافی نیست. اگر می خواهید این مکان را به لیست سفرهای خود اضافه کنید، در نظر بگیرید که می خواهید در اینجا چه کاری انجام دهید تا بهترین زمان برای بازدید را تعیین کنید.

سایر جاذبه های گردشگری که می توانند در این لیست قرار بگیرند، عبارتند از: تاج محل در هندوستان، برخ ایفل در پاریس فرانسه، تخت جمشید در شیراز، اهرام ثلاثه در جیزه مصر، مجسمه مسیح در ریودوژانیور برزیل و دیوار بزرگ چین.

1