28 مارس 2024 - 19:29

آمار بازدید از نمایشگاه شکار کرکس اعلام شد

13 اوت 2022 - 22:00 dsfr.ir/q42q2

آمار بازدید از نمایشگاه شکار کرکس اعلام شد
محمدعلی قاسمی
نمایشگاه شکار کرکس ها

مدیرعامل موزه دفاع مقدس گفت: در نمایشگاه شکار کرکس ها که به نمایش پهپادهای ساقط شده آمریکایی اختصاص داشت، در یک هفته ۵۰ هزار نفر از موزه بازدید کردند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، علی اصغر جعفری در نشست خبری با بیان اینکه امروز جایگاه خبرنگاران و رسانه ها در میان جامعه مشخص شده است، گفت: تلاش خبرنگار به تحقق مردم سالاری و عدالت کمک می کند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال بسیار خوبی برای مجموعه موزه دفاع مقدس بود گفت: این موزه در سال قبل به موزه ای ملی تبدیل شد؛ در حوزه نشر بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب منتشر کردیم و حوزه آموزش را آغاز کردیم و اولین دانشجویان ما در حال حاضر در ترم سوم مشغول به تحصیل هستند.

مدیر عامل موزه دفاع مقدس افزود: در بحث موزه داری، با شیوع کرونا موزه ها با بیش از دو سال تعطیلی مواجه شدند؛ خوشبختانه به تدریج در حال بازگشت به روال طبیعی هستیم، سال ۹۸ روزانه بیش از سه هزار نفر از این فضای استفاده کردند و تا رسیدن به آن عدد باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

جعفری با بیان اینکه موزه مقاومت را سال قبل افتتاح کردیم، گفت: نمایشگاه زنان در دفاع مقدس را داشتیم؛ طراحی موزه انقلاب اسلامی به اتمام رسیده است؛ با حضور سرلشکر باقری استودیوهای صوتی و تصویری مناسبی را افتتاح کردیم و در همین راستا رادیو سرو روزانه ۴ ساعت بر امواج رادیویی FM در شهر تهران و به صورت اینترنتی برنامه های خود را اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به راه اندازی دو نمایشگاه مقاومت و لباس سربازی گفت: بالغ بر پنج هزار نفر از مقامات، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر تاکنون از این نمایشگاه ها بازدید داشته اند و ان شالله در هفته دفاع مقدس نمایشگاه ها آماده بازدید عموم خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه بازدید از موزه، سهم کمی در سبد فرهنگی خانواده ها دارد؛ گفت: مشکلات اقتصادی موجب شده است تا بازدید مردم از موزه ها کاهش یابد؛ با این حال میزان اقبال مردم به موزه دفاع مقدس همواره مثبت بوده است. بازدید مردم بیش از ۶۰ درصد پیش از کرونا رشد داشته است؛ در نمایشگاه شکار کرکس ها که به نمایش پهپادهای ساقط شده آمریکایی اختصاص داشت؛ در یک هفته پنجاه هزار نفر از موزه بازدید کردند. با این تجربه که داریم؛ برنامه هایی در نظر داریم تا در سال جاری حضور مردم در داخل نمایشگاه بیشتر شود.

مدیر عامل موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با شهرداری تهران تعاملاتی داشته ایم تا در تورهای تهران گردی از موزه انقلاب هم بازدید شود، با آموزش و پرورش هم رایزنی ویژه ای داشتیم؛ در کتاب های معرفی موزه های ایران به گردشگران خارجی هم موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح شده است.

1