24 آوریل 2024 - 04:10

استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در زمینه میراث فرهنگی

14 اوت 2022 - 13:40 dsfr.ir/ga4v6

استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در زمینه میراث فرهنگی
دنیای سفر
خانه‌ شیشه ای در لوکیشن سریال بلک میرور

مدیر پایگاه جهانی منزل باستانی فارس بر استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در زمینه میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: پژوهش در محوطه های باستانی می تواند به شرکت های دانش بنیان واگذار شود.

به گزارش «دنیای سفر»، پنجمین نشست سراسری افق تحول یا حضور مدیران پایگاه های میراث ملی و جهانی کشور پیش از ظهر امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

علیرضا عسگری چاوردی مدیر پایگاه جهانی منظر باستانی فارس در این نشست گفت: باید بدانیم برای چه چیزی پایگاه ها اهمیت دارند و باید چه کار کرد که تحول کلیدی از نظر علمی داشته باشیم. مسئله حریم و عرصه بسیار مهم است اینها به صورت مجموعه درنظر گرفته می شوند. می دانیم در سطح جهانی کمتر از دو هزار اثر در فهرست یونسکو ثبت شده است. امروزه دولتها در تلاشند زیرساخت های متعدد برای پایگاه ها هستند.

وی با بیان اینکه باید شورای عالی میراث فرهنگی در استان ها با اهداف نظارتی تشکیل شود گفت: میراث جهانی اهداف بلندتری از نظر رویکردهای پژوهشی دنبال می کنند هدف پایگاه های جهانی ارتقای سطح دانش آنهاست. پژوهش در محوطه های باستانی می تواند به شرکت های دانش بنیان واگذار شود باید منابع سرمایه ای در اختیار شرکت ها قرار گیرد.

عسگری بیان کرد: بزرگترین عرصه ها در حوزه پایگاه هاست. هزاران هکتار زمین های باستانی در جرایم تعریف شده اند.

1