28 مارس 2024 - 20:32

فروش بلیت در «ماچوپیچو» متوقف شد

14 اوت 2022 - 12:40 dsfr.ir/im6qc

فروش بلیت در «ماچوپیچو» متوقف شد
nbcnews.com
گردشگران در ماچوپیچو

ازدحام جمعیت و صف های طولانی باعث شد فروش بلیت برای بازدید از «ماچو پیچو» یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کشور «پرو» متوقف شود.

به گزارش «دنیای سفر» و به نقل از نشنال، پس از اینکه بسیاری از بازدیدکنندگان از «ماچوپیچو» به دلیل نبود امکان بازدید از این مکان تاریخی ابراز نارضایتی کردند، مسوولین اداره این مقصد گردشگری، فروش بلیت بازدید را تا جمعه آینده متوقف کردند.

صدها گردشگر در اعتراض به اینکه نمی توانند وارد «ماچوپیچو» شوند، مسیرهای قطار نزدیک به «ماچوپیچو» را مسدود کردند. این مشکل از اوایل هفته جاری و در پی ازدحام جمعیت و رزرو بیش ازحد بلیت توسط تورهای داخلی به وجود آمد.

یک گردشگر مکزیکی می گوید، برای یک روز تور به یک شرکت گردشگری پول پرداخت کرده است. برای انتقال به «ماچوپیچو» توسط اتوبوس نیز هزینه جداگانه ای پرداخت کرده، اما در زمان رسیدن به این مکان نتوانسته وارد «ماچوپیچو» شود، چراکه بلیتی برای ورود نداشته است.

باتوجه به اینکه رونق سفر و گردشگری پس از همه گیری ویروس کرونا آغاز شده است، مقام های مقاصد گردشگری مهم جهان تلاش می کنند تقاضا زیاد گردشگران برای بازدید از این نقاط گردشگری را مدیریت کنند. مدیریت این مسئله در مکان های تاریخی دشوارتر است، چرا که مسوولان باید بتوانند بین صف های طولانی گردشگران و حفاظت از مکان تاریخی تعادل برقرار کنند.

ظرفیت حداکثری بازدید روزانه از «ماچوپیچو» ۴,۰۴۴ نفر تعیین شده است، اما وزیر فرهنگ «پرو» به گردشگران درباره احتمال فروش بلیت های تقلبی هشدار داده است. این احتمال وجود دارد، که مسافران فریب می خورند که سوار قطار شوند و در محل برای بازدید از «ماچوپیچو» خرید کنند، اما پس از رسیدن به این مکان تاریخی متوجه می شوند بلیتی برای فروش وجود ندارد.

از زمانی که «ماچوپیچو» در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ به روی بازدیدکنندگان بازگشایی شد، آمار بازدید از این مکان با رشد همراه بوده است. دولت کشور «پرو» در سال جاری دو بار ظرفیت این مکان را افزایش داده است.

1