28 مارس 2024 - 17:32
برای نخستین بار؛

کاخ نیاوران به راهنمای گردشگری صوتی مجهز شد

11 اوت 2022 - 22:30 dsfr.ir/uf377

کاخ نیاوران به راهنمای گردشگری صوتی مجهز شد
دریافتی
کاخ نیاوران تهران

برای نخستین بار، جاذبه های گردشگری مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران به سیستم راهنمای صوتی مجهز شد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، با هدف ارائه اطلاعات بناها و آثار تاریخی به نمایش درآمده در موزه های این مجموعه از طریق روش های مختلف و فناوری های روز، راهنمای گردشگری صوتی راه اندازی شده است.

این راهنما شامل معرفی ۶ موزه مجموعه، باغ تاریخی نیاوران و همچنین روایت وقایع تاریخی از قاجار تا پهلوی است که به استقبال گردشگران می آید تا قصه های نیاوران را برای بازدیدکنندگان روایت کرده و اطلاعات مربوط به هر جاذبه را به شکل کامل به علاقه مندان ارائه دهد.

بازدیدکنندگان در بدو ورود به مجموعه نیاوران یا در طول بازدید می توانند به دو شکل استفاده از دستگاه و همچنین نصب اپلیکیشن مربوطه بر روی تلفن همراه خود، با اسکن QRCODE تابلوهای نصب شده در مسیر، به محتوای صوتی مجموعه نیاوران دسترسی پیدا کرده و گوشه و کنار این مجموعه را کند و کاو کنند. این راهنما به گردشگران کمک می کند با سرعت دلخواه خود از جاذبه های گردشگری و موزه های این مجموعه بازدید کرده و لذت ببرند.

راهنمای گردشگری صوتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به سفارش این مجموعه و با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت طراحی و تولید شده و طی برنامه ریزی انجام شده در آینده نزدیک به زبان انگلیسی نیز مجهز می شود.

1