18 آوریل 2024 - 19:41

مدرسه تابستانی گردشگری راه اندازی شد

3 اوت 2022 - 12:10 dsfr.ir/3i2zt

مدرسه تابستانی گردشگری راه اندازی شد
دنیای سفر
مدرسه تابستانی گردشگری راه اندازی شد

مدیر کل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری از راه اندازی مدرسه تابستانی گردشگری خبر داد. این مدرسه برای عموم رایگان و مجازی است.

به گزارش «دنیای سفر» از معاونت گردشگری، زاهد شفیعی در توضیحات بیشتر درباره این مدرسه، گفت: فراهم کردن امکان دسترسی به آموزش های کاربردی برای فعالان صنعت گردشگری و کسانی که قصد ورود به این صنعت را دارند، اصلی ترین وظیفه آموزش های کوتاه مدت گردشگری محسوب می شود. در همین راستا با هدف افزایش مهارت های نیروی انسانی شاغل در این حوزه، برگزاری دوره های آموزشی در قالب «مدرسه تابستانی گردشگری» سال ۱۴۰۱، در دستور کار معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته است.

به گفته او، ثبت نام این دوره ها که شرکت در آنها برای تمام افراد فعال در بخش گردشگری، اعم از راهنمایان، فعالان گردشگری روستایی، مدیران اقامتگاه های بوم گردی، دانشجویان و سایر علاقه مندان به این آموزش ها، آزاد و رایگان است، از چهارشنبه ۱۲ مرداد آغاز می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی education.mcth.ir برای شرکت در دوره ها ثبت نام کنند.

مدیر کل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری با بیان این که آغاز کلاس ها از ۲۲مرداد ۱۴۰۱ و به صورت مجازی خواهد بود، افزود: برنامه های این مدرسه شامل چهار دوره آموزشی مستقل از یکدیگر و با موضوعات مختلف است که مخاطبان می توانند در یک یا چند دوره شرکت کرده و پس از پایان دوره، گواهینامه مورد تأیید دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری را دریافت کنند.


شفیعی ادامه داد: برگزاری این دوره های آموزشی به صورت برخط این طور خواهد بود که در هر دوره مدرسان با تجربه، مهم ترین مباحث کاربردی مورد نظر را برای فراگیران شرح داده و در جلسه پایانی نیز یکی از افراد موفق در زمینه مرتبط با موضوع، به بیان تجربیات خود برای شرکت کنندگان دوره می پردازد.

به گفته مدیر کل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری، عناوین دوره های آموزشی مدرسه تابستانی گردشگری ۱۴۰۱ شامل چهار دوره مجزا، شامل تولید محتوای به روز و کارآمد در عرصه گردشگری، ملاحظات به روز راهنمایی گردشگران ورودی ایران، اقامتگاه بوم گردی، از ایده تا برند و توسعه پایدار گردشگری روستایی با مشارکت جوامع محلی است.

1