19 آوریل 2024 - 16:46

وزیر میراث فرهنگی: علیصدر باید سودآور باشد

29 ژوئیه 2022 - 15:30 dsfr.ir/299u9

وزیر میراث فرهنگی: علیصدر باید سودآور باشد
پوریا پاکیزه
گردشگران در غار علیصدر همدان

دیدار چهره به چهره نماینده تام الاختیار رئیس جمهور با مردم تویسرکان در فرمانداری شهرستان تویسرکان برگزار شد.

به گزارش «دنیای سفر» امروز در دیدار مردمی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مواردی از قبل لزوم بازنگری در آمبولانس فرسوده شهرستان، استخدام نیروهای جدید، تکمیل و تجهیز بیمارستان های شهرستان مطرح شد.

یکی از اعضای شورای شهر تویسرکان نیز در این دیدار مشکلات کمربندی اصلی شهر را مطرح کرد. همچنین موضوع بازنگری قسمت اداری آرامستان تویسرکان به عنوان یکی دیگر از مشکلات شهرستان مطرح شد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار سرانه سبز شهرستان تویسرکان و طرح جامع گردشگری تویسرکان بود.

در ادامه عضو شورای شهر سرکان درباره مشکل آب شهرستان و موضوع آب بندهای شهرستان گفتگو کرد و پیشنهاد داد سد مخزن آب در شهرستان ایجاد تا مشکل آب حل شود.

همچنین در این دیدار در مورد مشکل کمربندی شهر که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند اعتبار است مواردی مطرح شد. 

دیگر نماینده شورای شهر تویسرکان در این دیدار لزوم تبدیل تپه باباکمال را به منطقه گردشگری مطرح کرد و لزوم اصلاح و روکش آسفالت فرسفج به غرب کشور را مطرح کرد.

دادستان تویسرکان نیز در این دیدار گفت: تخلفاتی که احساسات را جریحه دار کند آنچنان نیست و پرونده های شهرستان همانند دیگر مناطق است، زندان در وسط شهر و در بافت قدیمی قرار دارد.

وی ادامه داد: زندان تویسرکان امنیت ندارد و این منطقه یکی از آسیب پذیرترین مناطق شهر است، ظرفیت زندان تویسرکان ۱۵۰ نفر است و با سیاست های حبس زدایی تعداد زندانیان را کاهش دادیم، زمینی هم برای انتقال زندان از مرکز شهر اختصاص پیدا کرده چرا که وجود زندان در مرکز شهر به صلاح نیست، این طرح ارائه و تایید شده و نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

از دغدغه های علیصدر بعد از شیوع ویروس کرونا، همجواری روستا و علیصدر اشاره کرد و گفت: به علت این موقعیت گردشگری منطقه علیصدر مهاجرپذیر است.

کریم ملکی از محیا نبودن زیرساخت ها و تاسیسات در مجتمع توریستی علیصدر گفت و بیان کرد: در این منطقه گردشگری بعد از انقلاب هیچ هتل و مرکز گردشگری ایجاد نشده است.

وی ضمن درخواست جذب اعتبارات لازم برای روستای هدف گردشگری علیصدر، به لزوم ایجاد و بهبود زیرساخت جاده علیصدر اشاره و درخواست کرد: زیرساخت های لازم برای دسترسی در سطح مطلوب برای این منطقه در نظر گرفته شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به این درخواست ها گفت: اجازه دهید آخرین وضعیت علیصدر را بررسی کرده و راجع به آنجا تصمیمات لازم را بگیریم.

سیدعزت الله ضرغامی ادامه داد: در مورد علیصدر باید جلسات کارشناسی تشکیل دهیم و معتقدیم این مجموعه باید سودآور باشد. به زودی به همدان برمی گردم و از علیصدر بازدید می کنم و جلسه تصمیم گیری در این زمینه خواهیم داشت.

1