26 آوریل 2024 - 04:28
مدیرکل امور مجلس وزارت میراث:

قوانین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بازنگری می شود

26 ژوئیه 2022 - 11:50 dsfr.ir/ya7y6

قوانین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بازنگری می شود
میراث آریا
وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

مدیرکل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تشکیل شورایی برای بازنگری و به روزرسانی قوانین و مقررات در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، محمد کریمی با بیان این که از زمان تصویب برخی از قوانین موجود در این زمینه سالیان زیادی می گذرد، گفت: برخی از قوانین موجود کارآیی و اثر بخشی خود را از دست داده اند و مقتضی است تا مطابق با نیازهای روز ویرایش و اصلاح شوند.

او افزود: در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری قوانین خوبی وجود دارد، اما بعضاً به اصلاح و به روزرسانی نیاز دارد. در حوزه صنایع دستی با توجه به این که کار بین دستگاهی است به قوانینی با هدف گذاری هم افزا و انسجام بخش نیاز داریم.

مدیرکل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: پیشنهادهای ارائه شده از سوی معاونت های تخصصی وزارتخانه و مدیران کل استانی با توجه به این که آن ها به شکل ملموس و عملیاتی در ارتباط با اجرای قوانین موجود در حال فعالیت هستند، می تواند کمک خوبی به ویرایش و کارآمدسازی قوانین و مقررات کند.

کریمی همچنین تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی مقوله بسیار مهمی است که در سیاست گذاری وزارتخانه مورد تاکید بوده و در بحث بازنگری قوانین هم مؤلفه های پیشگیرانه لحاظ خواهد شد.

1